Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Въздушен превоз


Големи закъснения? Анулиран полет? Грижи от авиопревозвача? Отказан достъп на борда? Изгубен или повреден багаж? Според законодателството на ЕС вие имате права като пътник, ползващ въздушен транспорт. Запознайте се с тях и потърсете помощ и съдействие от Европейския потребителски център в България.

ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ 

  • Европейското законодателство се прилага, ако полетът ви заминава от държава-членка на ЕС, Исландия или Норвегия, или ако полетът ви пристига в една от тези държави с авиопревозвач, регистриран в тях.

ОСНОВНИ ПРАВА НА ПЪТНИЦИТЕ

Големи закъснения 

  • Имате право да ви бъде възстановена стойността на билета, ако закъснението е повече от пет часа, но само ако решите да не продължите пътуването си.
  • Имате право на грижи, ако закъснението е: два или повече часа за полети до 1500 км; три или повече часа за по-дълги полети в ЕС или полети между 1500 и 3500 км; четири или повече часа за полети над 3500 км извън ЕС.

Анулиран (отменен) полет 

  • Имате право на парично обезщетение между 125 и 600 евро, освен ако не сте били информирани за анулирането 14 дни предварително, или ако ви е предложено премаршрутиране с часове, близки до първоначалните, или ако авиопревозвачът може да докаже, че анулирането се дължи на извъредни обстоятелства.

Отказан достъп на борда 

  • Имате право на обезщетение между 125 и 600 евро в зависимост от разстоянието на полета и продължителността на закъснението.

Грижи от авиопревозвача 

  • В зависимост от обстоятелствата, ако вашият полет е отменен или закъснял, или ако ви е отказан достъп на борда, вие може да имате право на грижи (храна и напитки, телефонно обаждане и нощувка, ако е необходимо). В случай на отказан достъп на борда или анулиране на полета може да ви предложат да продължите пътуването си или да ви бъде възстановена стойността на билета.

Багаж 

  • Ако вашият багаж е изгубен, повреден или забавен, вие може да имате право на парично обезщетение от авиокомпанията в размер до 1200 евро. Въпреки това, превозвачът не носи отговорност, ако е взел всички разумни мерки за избягването на вредите или ако е било невъзможно да се вземат такива мерки.

[!] За повреден багаж вие трябва да подадете жалба до авиокомпанията в срок от седем дни от получаване на багажа, а за забавено получаване на багаж този срок е 21 дни от датата на която е трябвало да пристигне.

Научете повече за вашите права и ако вашият проблем е с авиокомпания, регистрирана в Република България, потърсете съдействие от ГД "Гражданска въздухоплавателна администрация".

Беше ли полезна информацията?

Как да разрешите вашия проблем или оплакване?

  • На първо място вие трябва да се свържете с авиокомпанията. В случай, че ви е отказан достъп на борда или полетът е анулиран или забавен, то вие може да използвате формуляр за жалба.
  • Ако полетът ви е част от пакетна почивка, то тогава първо се свържете с вашия туроператор.
  • При искане на обезщетение за загубен, забавен или повреден багаж, моля, спазвайте крайните срокове и имайте предвид възможните ограничения.
  • Ако не сте доволни от отговора на авиокомпанията, вие може да се свържете с нас, за да получите допълнителна помощ.


Ние можем да:

  • ви предоставим допълнителни съвети по отношение на вашия конкретен случай.
  • се свържем с авиокомпанията и да се опитаме да намерим решение, приемливо и за двете страни.
  • ви помогнем да подадете жалба до властите, ако полетът ви е бил отменен, закъснял или ви е отказан достъп на борда.
  • ви посъветваме да отнесете спора към извънсъдебен механизъм, или към съдебна процедура, ако това е необходимо.

[!] ЕПЦ България не може да представлява потребителите пред съда.  

 

Остави коментар


Успешни случаи

Багажът на трима пътници е изгубен Багажът на трима пътници ...
Трима потребители от България пътуват от София до САЩ през Рим и ползват услугите на италиански ...
Отменен полет Отменен полет
Първоначално е обявено, че полетът ще закъснее, но после летището е затворено и полетът съответно отменен ...

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре