Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Е-пазаруване


Недоставена стока или дефектна стока, закупена по интернет? Преди да пазарувате по интернет, добре е да имате предвид няколко съвета, които могат да ви бъдат от полза. Разберете какви са ви правата по отношение на рекламации и гаранции, запознайте се с правото си на отказ от договора и бъдете предпазливи, ако цената е прекалено ниска, за да бъде реална.

ПАЗАРУВАНЕ ПО ИНТЕРНЕТ

Eвропейското законодателство ви дава защита, когато пазарувате по интернет стоки от търговец, регистриран в ЕС. Преди да пристъпите към покупка, запознайте се с няколко полезни съвета относно пазаруването по интернет и научете повече за своите права:

Право да анулирате покупката

  • В ЕС вие имате право да анулирате онлайн покупката в срок от 14 дни - "период за размисъл", който започва да тече от деня, в който получите поръчаните продукти.
  • Може да решите да анулирате поръчката, поради каквато и да е причина, в рамките на "периода на размисъл", дори ако само сте си променили мнението.
  • Продавачът е длъжен да ви върне парите в срок от 30 дни. Възстановената сума трябва да включва всички понесени от вас разходи.

(!) Въпреки това може да се наложи да заплатите разноските по връщане на поръчаните продукти.

Седемдневния период за размисъл не се отнася за:
  • резервации на хотел;
  • наемане на автомобил;
  • самолетни билети и други.
  • ако купувате от частно лице, а не от професионален търговец, вие нямате право на седмодневен срок на размисъл.

Право на доставка в срок

  • Вашата поръчка трябва да бъде доставена в срок от 30 дни, освен ако не сте се уговорили с търговеца нещо друго.

Право на предварителна информация 

Търговецът е длъжен да ви предостави подробна информация относно:

  • наименованието и адреса на търговеца.
  • най-важните характеристики на стоката.
  • крайната цена, с вкл. ДДС.
  • стойността и начина на плащане на доставката.

Гаранции и рекламации 

  • Когато закупите стока по пощата, телефона или интернет от търговец, базиран в ЕС, вие имате същото право на двегодишна гаранция, каквото бихте имали, ако бяхте купили стоката от магазин. Повече информация за това ви право може да намерите в раздел "Пазаруване в ЕС".

(!) Нямате право да искате възстановяване на сумата от търговеца, ако дефектът е незначителен - например неотрязан конец или разпорен шев на дреха.

Беше ли полезна информацията?

Как да разрешите вашия проблем, ако не сте доволни?

  • На първо място вие трябва да се свържете с продавача и да предявите рекламация за дефектния продукт или услуга. Това може да направите в търговския обект, където сте закупили стоката или в гаранционния сервиз.
  • Проверете внимателно за допълнителните права, които ви дава търговската гаранция, тъй като те са задължителни за търговеца. Например може да имате международна гаранция и да поискате поправка от местния сервиз.
  • При предявяване на рекламация винаги спазвайте сроковете - два месеца от узнаване на дефекта за стоки, и съответно 14 дни от узнаване на дефекта за услуги.
  • Ако не сте доволни от начина на удовлетворяване на рекламацията, вие може да се свържете с нас, за да получите допълнителна помощ.

Ние можем:

  • да ви предоставим допълнително съвети по отношение на конкретния случай, включително и за вашите права в дадената държава, откъдето сте закупили стоката.
  • да се свържем с търговеца и да съдействаме за разрешаване на рекламацията и решаване на проблема по взаимно съгласие.
  • да ви посъветваме да отнесете спора до извънсъдебен механизъм, или ако това не е подходящо, да отнесете спора до съда.
Остави коментар


Успешни случаи

Загубена доставка Загубена доставка
Български потребител купува игрова конзола през интернет от търговец в Люксембург. Плаща за нея, но не я ...
Онлайн поръчка Онлайн поръчка
Когато получава поръчката, потребителят с изненада установява, че стоките са фалшиви, а освен това са и ...

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре