Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Пакетни почивки


В България туристическите фирми трябва да се съобразяват с разпоредбите на Закона за туризма. Там са определени задълженията на организаторите на пакетни почивки, както и какво може да направите, ако не сте доволни от почивката.

ПАКЕТНИ ПОЧИВКИ

Какво е пакетна почивка?

Пакетната почивка е тази, която включва поне две от следните услуги:

  • транспорт
  • настаняване
  • допълнителни туристически услуги - например местна обиколка с екскурзовод

Този тип почивка се ангажира предварително и се продава на обща цена, тоест вие плащате за всичко заедно. Тя също трябва да е с продължителност от поне 24 часа или да включва нощувка.

(!) Внимавайте! Не всички туристически пътувания се закрилят от разпоредбите за пакетни почивки - например, ако вие сами си направите пакет като резервирате от различни доставчици транспорт и настаняване.  

Как да изберем почивка?

Застраховка при пътуване

  • Туроператорът или туристическият агент сключва с туриста от името и за сметка на лицензиран застраховател задължителна застраховка "медицински разходи при болест и злополука на туриста" при пътувания извън страната.

Предоставяне на информация преди сключване на договора 


Туроператорът пряко или чрез туристически агент е длъжен да предостави преди сключването на договора на потребителя писмено или по друг подходящ начин информация:

  • за паспортния и визовия режим и сроковете за получаване на необходимите документи, както и
  • информация за медицинските и здравните изисквания, свързани с пътуването и престоя.

Предоставяне на информация преди пътуването

Най-късно 7 дни преди пътуването търговецът е длъжен да ви предостави информация относно:

  • маршрута - време и място на междинни спирки и връзки, вида на транспортното средство
  • името и адреса на своя представител на посещаваното място
  • застраховките, свързани с изпълнението на договора

Научете повече за вашите права и ако вашият проблем е с туроператор, регистриран в България, потърсете съдействие от Комисията за защита на потребителите.

Беше ли полезна информацията?

Какво да направите, ако не сте доволни от почивката?

  • веднага информирайте относно проблема представителя на организатора. Подайте формуляр с оплакване на място или сигнализирайте по друг начин, за предпочитане писмено.
  • ако не се отстрани проблемът веднага, то съберете доказателства за него - снимки, писмени обяснения от други туристи. Когато се приберете вкъщи, проверете брошурата, тъй като е противозаконно туроператорът да ви заблуждава относно почивката.
  • след това в срок от 7 дни подайте жалба до туроператора като приложите копия от всички доказателства. Винаги пазете оригиналите във вас. Накратко изложете какъв е бил проблемът и за какво обезщетение претендирате.
  • ако не сте доволни от отговора на туроператора, вие може да се свържете с нас, за да получите допълнителна помощ.

Ние можем:

  • да ви дадем допълнителни съвети.
  • да ви предоставим информация за правата ви в конкретния случай.
  • да се свържем с туроператора и да се опитаме да намерим решение, което да е приемливо и за двете страни.
  • да ви посъветваме да отнесете спора да извънсъдебен механизъм за решаване на спорове, или ако липсва такъв - към съда.

(!) ЕПЦ не може да представлява потребителите пред съда.

Остави коментар


Успешни случаи

Некоректни туроператори Некоректни туроператори
Некоректното отношение на туроператорска фирма оставя трима български граждани на улицата във Виена.

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре