Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Колко ще струва превод в евро от България за друга страна в ЕС?

08.02.2019

Плащанията в евро в страните в ЕС, където е приета общата европейска валута, са безплатни или с ниски такси. Хората от други страни в Общността вече ще могат да се възползват от евтини разплащания. ПРедстои депутатите от Европейския парламент да гласуват правила, според които да бъдат гарантирани по-ниски такси за плащания в евро в целия ЕС. Освен това ще се подобри и прозрачността на таксите при превалутиране.

НАМАЛЯВАНЕ НА ТАКСИТЕ В СТРАНИТЕ ИЗВЪН ЕВРОЗОНАТА

В момента ниските разходи при извършване на плащане в евро са гарантирани, ако става дума за превод между страни от Еврозоната. Това означава, че  ако живеете във Финландия и закупите чифт обувки от Италия, таксата за плащането ще бъде същата като за местен превод, което в много случаи означава, че тя е нула.

Ако обаче живеете в България и искате да поръчате същите обувки, плащане в евро за Италия може да Ви струва между 15 и 24 евро, показва доклад на Европейската комисия.

С промените в законодателството ще се изравнят таксите, начислявани за изпращане или получаване на евро от банки и други доставчици на платежни услуги в страните извън  Еврозоната, с таксите за плащания в местната валута. Това ще направи плащанията в евро по-достъпни, ще стимулира потребителите да пазаруват от чужбина и ще намали разходите за бизнеса.

 

Държава

Трансгранични преводи в евро (преводи на стойност от 10 до 1000 евро, 2017 г.)

 

 
Минимална такса в евро

Максимална такса в евро

България

15,00

24,03

Хърватия

4,05

10,80

Чехия

7,48

9,59

Дания

2,69

6,72

Унгария

4,62

12,38

Полша

1,19

1,90

Румъния

9,86

14,90

Швеция

0

0

Великобритания 

4,55

11,37

 

Източник: Европейска комисия

ТАКСИ ЗА ПРЕВАЛУТИРАНЕ: ПОТРЕБИТЕЛИТЕ ИМАТ ПРАВО НА ИНФОРМИРАН ИЗБОР

Законодателните промени се стремят също така да направят по-прозрачни таксите, които се събират при преминаването от една валута в друга при платежни операции.

Ако един германец например, иска да плати с карта в ресторант в Полша, обикновено той ще бъде попитан дали иска да направи плащането в евро или в местната валута (злоти). Ако той избере плащане в злоти, превалутирането ще бъде извършено от неговата банка; ако предпочете плащане в евро, услугата може да бъде предоставена от банката на ресторантьора. 

Таксите, които клиентът ще плати, ще бъдат различни в двата случая, но ако липсва ясна и сравнима информация, разходите му могат да бъдат много по-високи от необходимото.

Измененията в законодателството налагат изискване за предоставяне на потребителя на избор между всички възможни алтернативи за превалутиране. Потребителят трябва да разполага с данни за общите разноски при всяка една опция и те трябва да бъдат представени по ясен и неутрален начин преди извършването на самата транзакция.

Още информация на сайта на Европейския парламент

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Нови правила за онлайн платформите

    Европейският парламент, Съветът на Европейския съюз и Европейската комисия постигнаха политическо съгласие за първите по рода си правила, с които се цели да се създаде справедлива, прозрачна и предвидима бизнес среда за предприятията и търговците при използването на онлайн платформи. Това става ясно от ...

  • Директорът на ЕПЦ с лекция за плюсовете и минусите на начините за плащане

    Директорът на ЕПЦ България Игнат Арсенов ще се включи във Финансовата академия за ученици. Инициативата е на Висшето училище по застраховане и финанси и VISA България.

  • Какво да правим, ако поръчката от сайта не идва?

    Голямото пазаруване за Коледа и Нова година отдавна е отминало. В ЕПЦ обаче получаваме оплаквания от хора, които са направили поръчки онлайн преди месец или два, но стоките още не са дошли. Какво да правите в подобен случай?

  • Повече права: Нов договор за потребителите

    На 22 януари 2019 г. парламентарната комисия по вътрешен пазар подкрепи доклад за по-доброто прилагане и модернизирането на правилата на ЕС за защита на потребителите. Това е част от законодателен пакет, наречен „Нов договор за потребителите“, който предвижда промяната на четири европейски директиви. ...

  • Какво не можем да върнем, ако сме го купили онлайн?

    През целия месец януари празниците продължават с пълна сила. Купуването на подаръци също. Какво обаче да правим, ако това, което са избрали нашите близки не ни допада? Ако подаръкът е купен онлайн, имаме 14 дни от доставката, за да го върнем. Подобна опция предлагат и по-големите големи физически магазини. Какво ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [63]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре