Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Какви са новите правила за онлайн търговия

03.12.2018

Еnterprise Europe Network към Българската търговско-промишлена палата и Европейски потребителски център към Комисията за защита на потребителите организираха съвместно обучение на онлайн търговци на тема "Новите правила за онлайн търговия".
Прикачени документи
Игнат Арсенов, директор на ЕПЦ България и Христо Трендафилов,  директор на Дирекция "Защита на потребителите при продажби от разстояние" в Комисията за защита на потребителите, представиха основните изисквания, с които трябва да се съобразяват търговците, които предлагат своите стоки онлайн. Лекторите подчертаха, че е важно на сайта да има информация за фирмата, както и нейните контакти, както и връзка на достъпно място към онлайн платформата за разрешаване на спорове, която се администрира от Европейската комисия.

Семинарът се проведе на 3 декември и привлече интереса на фирми от различни сектори - търговия с мебели, стоки за бита, дрехи и обувки, както и на преподаватели от различни университети.

Най-много въпроси от страна на участниците имаше по отношение на това какви са правата на търговците, когато техен клиент върне стока в рамките на 14-дневния период за размисъл, и как могат да се защитят от некоректни потребители. Платената цена за купената стока трябва да се върне на клиента по същия начин, по който е получена, освен ако не се споразумеете за друг вариант, обясни Трендафилов. Лекторите уточниха, че в случай на повредена стока търговецът има право да върне само част от тази сума, вместо цялата платена стойност.
 
Адвокат Биляна Димитрова представи изискванията към електронните магазини по отношение на защитата на личните данни на потребителите. Ако не спазват разпоредбите на новия регламент, който влезе в сила от края на месец май, фирмите рискуват да бъдат глобени до 4% от годишния им оборот или 20 млн. евро.

Обучението на онлайн търговците се организира по традиция в края на всяка година съвместно от ЕПЦ България и EEN. За следващи подобни инициативи следете нашия сайт или ни последвайте в социалните мрежи. 

На снимката - Игнат Арсенов (вляво) и Христо Трендафилов
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Какво не можем да върнем, ако сме го купили онлайн?

    През целия месец януари празниците продължават с пълна сила. Купуването на подаръци също. Какво обаче да правим, ако това, което са избрали нашите близки не ни допада? Ако подаръкът е купен онлайн, имаме 14 дни от доставката, за да го върнем. Подобна опция предлагат и по-големите големи физически магазини. Какво ...

  • По-лесен онлайн достъп до тв предавания и филми

    Преговарящите от Европейската комисия, Европейския парламент и Съвета постигнаха политическо споразумение по предложеното законодателство относно авторското право върху телевизионните и радиопрограми, съобщиха от Европейската комисия в прессъобщение до медиите.

  • Дискусия за онлайн търговията със студенти от СУ

    Офисът на Европейски потребителски център стана арена на дискусия със студенти. Младежите, които са първи курс, специалност "Стопанско управление" с немски език в Стопанския факултет на СУ "Св. Климент Охридски", гостуваха на екипа ни, за да се запознаят с основните права и задължения на търговци и потребители при ...

  • Новият ECC-Net Travel App: Презареждане

    Неочаквани премеждия по време на почивката може да ви развалят настроението. Предварително резервираната кола под наем не е налична? Или хотелът е по-скъп от това, на което сте се съгласили? Заради инцидент трябва да отидете спешно на лекар? Ако всичко това се случи, докато сте в чужбина, проблемът с езика може ...

  • Над 1 милиард души са летели със самолет през 2017 година в ЕС

    Над 1,043 млрд. души са пътували със самолет през 2017 г. в Европейския съюз, което е с 7% повече в сравнение с 2016 г. Това е и с 39% ръст спрямо пасажерите през 2009 г, показват данни на Евростат.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [62]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре