Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Моята карта, моят приятел в помощ на потребителите

19.11.2018

Потребителски гид "Моята карта, моят приятел" събра най-важните въпроси и отговори за използването на банкови карти и безконтактните трансакции, правата и задълженията на потребителите, както и основните съвети за безопасно онлайн пазаруване. Изданието е съвместен проект на Българската национална асоциация „Активни потребители“ и Европейския потребителски център България в партньорство с образователната програма Master Your Card.
Прикачени документи

От дигиталния наръчник потребителите могат да разберат какво да направят, ако сгрешат пин кода и дали банкоматът ще глътне ли картата им, както и каква е първата стътпка, ако загубят или откраднат картата им. Да се пазарува онлайн е лесно, но е важно да се спазват няколко важни правила - да се следи извлечението на сметката, която се плаща, да се направи копие на извършената трансакция и да се проверят условията за връщане и рекламация на стоката, съветва още потребителският гид.

„Смятам, че този гид е много полезен за хората – финансовите и юридически термини са „преведени“ на разбираем език и така потребителите няма да се страхуват да пазаруват и плащат онлайн, а просто ще го правят сигурно и със спокойствие и самочувствие, че познават своите права“, каза Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център България, който функционира към Комисията за защита на потребителите.

Според платежната статистика на Българската народна банка (БНБ) към края на 2017 г. в страната са издадени почти 8 000 000 платежни карти. 

Потребителският гид ще се разпространява най-вече онлайн и може да се намери като прикачен файл. Хартиени копия има и в офисите на Европейски потребителски център и на асоциация "Активни потребители".

 
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Нови правила за онлайн платформите

    Европейският парламент, Съветът на Европейския съюз и Европейската комисия постигнаха политическо съгласие за първите по рода си правила, с които се цели да се създаде справедлива, прозрачна и предвидима бизнес среда за предприятията и търговците при използването на онлайн платформи. Това става ясно от ...

  • Директорът на ЕПЦ с лекция за плюсовете и минусите на начините за плащане

    Директорът на ЕПЦ България Игнат Арсенов ще се включи във Финансовата академия за ученици. Инициативата е на Висшето училище по застраховане и финанси и VISA България.

  • Колко ще струва превод в евро от България за друга страна в ЕС?

    Плащанията в евро в страните в ЕС, където е приета общата европейска валута, са безплатни или с ниски такси. Хората от други страни в Общността вече ще могат да се възползват от евтини разплащания. ПРедстои депутатите от Европейския парламент да гласуват правила, според които да бъдат гарантирани по-ниски такси за ...

  • Какво да правим, ако поръчката от сайта не идва?

    Голямото пазаруване за Коледа и Нова година отдавна е отминало. В ЕПЦ обаче получаваме оплаквания от хора, които са направили поръчки онлайн преди месец или два, но стоките още не са дошли. Какво да правите в подобен случай?

  • Повече права: Нов договор за потребителите

    На 22 януари 2019 г. парламентарната комисия по вътрешен пазар подкрепи доклад за по-доброто прилагане и модернизирането на правилата на ЕС за защита на потребителите. Това е част от законодателен пакет, наречен „Нов договор за потребителите“, който предвижда промяната на четири европейски директиви. ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [63]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре