Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Как да разпознаем некоректните електронни търговци?

18.10.2018

Хелоуин е време за маскарад, скелети по улиците и вещици из заведенията. За съжаление, понякога такива дебнат и онлайн. Да пазаруваш през интернет е лесно, удобно и често пъти – много изгодно. Заради това вижте нашите съвети как да познавате некоректните електронни търговци или с други думи - онлайн чудовищата.
  • Фалшивите и некоректните сайтове намаляват всички стоки със значителен процент. Предлагат всички размери, всички цветове дрехи или обувки, всички видове велосипеди, части, оборудване. Изобщо, потребителят се изправя пред рога на изобилието и трябва само да плати цената.
  • Връзката с некоректните сайтове често може да стане само чрез формуляр. Липсват физически адрес или телефон, никъде на сайта  не става ясно коя е фирмата, а само, че е международна и голяма. Ако все пак има имейл, то той от типа безплатни домейни, които се ползват от физическите лица.
  • Не се предоставя подробна и еднозначна информация за продукта, услугата или за начините за анулиране на поръчката, няма информация за срока на доставка, за правото на връщане в рамките на 14 дни, за адреса и начина, по който става това. Ако подобни данни липсват на сайта, то това може да е знак, че става дума за некоректен търговец.
МИТА, КУРИЕРИ
  • За да получите стоката, продавачът иска да му платите мито, защото поръчката е "задържана" на митницата. В някои случаи търговецът предлага на потребителите да се доверят на избран от него куриер, който е в трета държава и да му платят на него.  
  • Разновидност на подобни капани е изпращането на „сгрешена стока“. След като потребителят сигнализира за грешката, търговецът се извинява, като му предлага да задържи „грешния продукт“, но да купи още една стока от същия или от друг сайт, като за извинение се предлага и отстъпка.
  • Купуването на стока далеч не е единственият вариант, в който можете да попаднете на онлайн чудовище. В Европейски потребителски център се получават и оплаквания, свързани с търсене и предлагане на небанкови кредити. Много често обявите за отпускането на заем се появяват в социални медии или платформи. Условието за даването на парите е предварителен превод на известна сума… пари. След това се иска още и още, докато потребителят се усети, че никой нищо няма да му даде.
СЕГА И ВЕДНАГА
  • Некоректните търговци искат да вземете решение сега и веднага. Независимо дали спекулират с това, че е „последната стая“ в най-хубавия хотел или „последния нож на тази цена“, те не дават време да обмислите своята покупка. Някои некоректни сайтове може също да изискват да пристъпите незабавно към изплащане на вноските като сключите  заем с предложена от тях фирма или да сключите нежелан абонамент за услуги за година или две.
  • Понякога нелоялните търговци дебнат и в социалните платформи. При покупка от физическо лице потребителят не може да бъде защитен. Сходна е ситуацията и при покупка от бизнес страница, зад която не е ясно кой стои. Заради това е важно да се провери добре профила, снимките, приятелите или феновете на продавача, както и да се потърсят реални отзиви и коментари за него и продукцията, която предлага.


Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Нови правила за онлайн платформите

    Европейският парламент, Съветът на Европейския съюз и Европейската комисия постигнаха политическо съгласие за първите по рода си правила, с които се цели да се създаде справедлива, прозрачна и предвидима бизнес среда за предприятията и търговците при използването на онлайн платформи. Това става ясно от ...

  • Директорът на ЕПЦ с лекция за плюсовете и минусите на начините за плащане

    Директорът на ЕПЦ България Игнат Арсенов ще се включи във Финансовата академия за ученици. Инициативата е на Висшето училище по застраховане и финанси и VISA България.

  • Колко ще струва превод в евро от България за друга страна в ЕС?

    Плащанията в евро в страните в ЕС, където е приета общата европейска валута, са безплатни или с ниски такси. Хората от други страни в Общността вече ще могат да се възползват от евтини разплащания. ПРедстои депутатите от Европейския парламент да гласуват правила, според които да бъдат гарантирани по-ниски такси за ...

  • Какво да правим, ако поръчката от сайта не идва?

    Голямото пазаруване за Коледа и Нова година отдавна е отминало. В ЕПЦ обаче получаваме оплаквания от хора, които са направили поръчки онлайн преди месец или два, но стоките още не са дошли. Какво да правите в подобен случай?

  • Повече права: Нов договор за потребителите

    На 22 януари 2019 г. парламентарната комисия по вътрешен пазар подкрепи доклад за по-доброто прилагане и модернизирането на правилата на ЕС за защита на потребителите. Това е част от законодателен пакет, наречен „Нов договор за потребителите“, който предвижда промяната на четири европейски директиви. ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [63]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре