Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Как да разпознаем некоректните електронни търговци?

18.10.2018

Хелоуин е време за маскарад, скелети по улиците и вещици из заведенията. За съжаление, понякога такива дебнат и онлайн. Да пазаруваш през интернет е лесно, удобно и често пъти – много изгодно. Заради това вижте нашите съвети как да познавате некоректните електронни търговци или с други думи - онлайн чудовищата.
  • Фалшивите и некоректните сайтове намаляват всички стоки със значителен процент. Предлагат всички размери, всички цветове дрехи или обувки, всички видове велосипеди, части, оборудване. Изобщо, потребителят се изправя пред рога на изобилието и трябва само да плати цената.
  • Връзката с некоректните сайтове често може да стане само чрез формуляр. Липсват физически адрес или телефон, никъде на сайта  не става ясно коя е фирмата, а само, че е международна и голяма. Ако все пак има имейл, то той от типа безплатни домейни, които се ползват от физическите лица.
  • Не се предоставя подробна и еднозначна информация за продукта, услугата или за начините за анулиране на поръчката, няма информация за срока на доставка, за правото на връщане в рамките на 14 дни, за адреса и начина, по който става това. Ако подобни данни липсват на сайта, то това може да е знак, че става дума за некоректен търговец.
МИТА, КУРИЕРИ
  • За да получите стоката, продавачът иска да му платите мито, защото поръчката е "задържана" на митницата. В някои случаи търговецът предлага на потребителите да се доверят на избран от него куриер, който е в трета държава и да му платят на него.  
  • Разновидност на подобни капани е изпращането на „сгрешена стока“. След като потребителят сигнализира за грешката, търговецът се извинява, като му предлага да задържи „грешния продукт“, но да купи още една стока от същия или от друг сайт, като за извинение се предлага и отстъпка.
  • Купуването на стока далеч не е единственият вариант, в който можете да попаднете на онлайн чудовище. В Европейски потребителски център се получават и оплаквания, свързани с търсене и предлагане на небанкови кредити. Много често обявите за отпускането на заем се появяват в социални медии или платформи. Условието за даването на парите е предварителен превод на известна сума… пари. След това се иска още и още, докато потребителят се усети, че никой нищо няма да му даде.
СЕГА И ВЕДНАГА
  • Некоректните търговци искат да вземете решение сега и веднага. Независимо дали спекулират с това, че е „последната стая“ в най-хубавия хотел или „последния нож на тази цена“, те не дават време да обмислите своята покупка. Някои некоректни сайтове може също да изискват да пристъпите незабавно към изплащане на вноските като сключите  заем с предложена от тях фирма или да сключите нежелан абонамент за услуги за година или две.
  • Понякога нелоялните търговци дебнат и в социалните платформи. При покупка от физическо лице потребителят не може да бъде защитен. Сходна е ситуацията и при покупка от бизнес страница, зад която не е ясно кой стои. Заради това е важно да се провери добре профила, снимките, приятелите или феновете на продавача, както и да се потърсят реални отзиви и коментари за него и продукцията, която предлага.


Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • По-лесен онлайн достъп до тв предавания и филми

    Преговарящите от Европейската комисия, Европейския парламент и Съвета постигнаха политическо споразумение по предложеното законодателство относно авторското право върху телевизионните и радиопрограми, съобщиха от Европейската комисия в прессъобщение до медиите.

  • Дискусия за онлайн търговията със студенти от СУ

    Офисът на Европейски потребителски център стана арена на дискусия със студенти. Младежите, които са първи курс, специалност "Стопанско управление" с немски език в Стопанския факултет на СУ "Св. Климент Охридски", гостуваха на екипа ни, за да се запознаят с основните права и задължения на търговци и потребители при ...

  • Новият ECC-Net Travel App: Презареждане

    Неочаквани премеждия по време на почивката може да ви развалят настроението. Предварително резервираната кола под наем не е налична? Или хотелът е по-скъп от това, на което сте се съгласили? Заради инцидент трябва да отидете спешно на лекар? Ако всичко това се случи, докато сте в чужбина, проблемът с езика може ...

  • Над 1 милиард души са летели със самолет през 2017 година в ЕС

    Над 1,043 млрд. души са пътували със самолет през 2017 г. в Европейския съюз, което е с 7% повече в сравнение с 2016 г. Това е и с 39% ръст спрямо пасажерите през 2009 г, показват данни на Евростат.

  • Какви са новите правила за онлайн търговия

    Еnterprise Europe Network към Българската търговско-промишлена палата и Европейски потребителски център към Комисията за защита на потребителите организираха съвместно обучение на онлайн търговци на тема "Новите правила за онлайн търговия".

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [62]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре