Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

250 евро за отменен полет поради стачка

09.08.2018

Люксембургски съд реши, че авиокомпания „Луфтханза“ трябва да изплати обезщетение от по 250 евро на двама пътника, чиито полет е бил отменен заради стачка през октомври 2016 г. Според съда авиопревозвачът не може да претендира, че става дума за извънредни обстоятелства. Това е второ подобно решение за последните месеци. Досега стачките на персонала на авиопревозвачите се смятаха за "извънредна ситуация", което според Регламент 261, освобождава търговеца да изплаща обезщетение.

През октомври 2016 г. пилотите на „Луфтханза“ стачкуват. Това води до отмяна на полет от Люксембург към Осло. Пътниците са пренасочени към друг полет, който след това закъснява повече от три часа.

Двама потребители се оплакват първо на авиокомпанията, а след това и на ЕПЦ Люксембург. Мрежата на Европейските потребителски центрове не успява да постигне доброволно извънсъдебно решение на спора с авиокомпанията. Поради това жалбоподателите се оплакват в съда, като използват Европейската процедура за искове с малък материален интерес. 

Решение със „знаков ефект“

Люксембургският съд счита, че обявената стачка, за която работодателят-авиокомпания е уведомен,  не е извънредно обстоятелство според Регламент EC/261/2004 (отказан достъп до борда на самолета, отменени полети и големи закъснения). Поради това авиокомпанията е задължена да изплати обезщетение на ищците, които са били засегнати от отмяната на полета, съответно закъснението на другия полет. Решението на съда в Люксембург се основава на решението на Европейския съд от април 2018 г., който се произнесе, че спонтанната стачка  на авиокомпанията TUIfly също не може да се квалифицира като извънредно обстоятелство.

Дълъг дебат

В момента юристите в Европа се питат дали авиокомпаниите трябва да плащат компенсация или не. С това решение имаме отговор за Люксембург и се надяваме, че то ще има знаков ефект и върху други европейски юрисдикции, коментира Карин Базенах, директор на ЕПЦ Люксембург.

Дали стачката представлява извънредно обстоятелство или не, е обект на дългогодишен правен дебат. Двете съдебни решения обаче дават допълнителен коз в ръцете на пътниците, добави Игнат Арсенов, директор на ЕПЦ България.

Ако имате проблеми със закъснял или отменен полет, включително и при стачка, може да се обърнете към ЕПЦ България за безплатна помощ и съвети.

 

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Как да разпознаем некоректните електронни търговци?

    Хелоуин е време за маскарад, скелети по улиците и вещици из заведенията. За съжаление, понякога такива дебнат и онлайн. Да пазаруваш през интернет е лесно, удобно и често пъти – много изгодно. Заради това вижте нашите съвети как да познавате некоректните електронни търговци или с други думи - онлайн чудовищата.

  • Индекс за развитие на пазарите: Европейците все още нямат достатъчно доверие в услугите

    Европейската комисия публикува своя индекс за развитие на пазарите на дребно от 2018 г., с който се следи как потребителите от ЕС оценяват функционирането на 40 сектора на стоки и услуги, става ясно от съобщение до медиите.

  • Директорът на ЕПЦ изнесе лекция пред онлайн търговци

    Директорът на Европейски потребителски център Игнат Арсенов изнесе лекция пред български търговци, които биха искали да стъпят или вече предлагат стоките си в Румъния. Той представи правните особености, на които трябва да отговарят всички онлайн продажби в ЕС, и в частност - в северната ни съседка по време на ...

  • Информационна кампания Европейски мрежи без граници

    Информационна кампания за разясняване на правата на българите, когато искат да пазаруват или пътуват, да работят или да учат в друга държава от ЕС започва на 8 октомври от град Гоце Делчев. След това информационното турне "Европейски мрежи без граници“ ще премине през градовете Девин, Батак и Велинград.

  • Airbnb вече ще казва цялата цена за наем на имот

    В отговор на призива, отправен през юли от Европейската комисия и органите за защита на потребителите в Европейския съюз, платформата за споделени нощувки и отдаване на имоти под наем Airbnb се съгласи да представя по-ясно и коректно цените за крайния потребител. Това трябва да се случи до края на 2018 г. за ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [59]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре