Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Шабла сложи финал на информационната кампания "Вашите права"

07.08.2018

В последните години наблюдаваме повишен интерес на гражданите към техните права, в частност потребителски, и това партнира изключително хармонично с инициативи като информационната кампания на Европейския потребителски център - България.

Хората все повече осъзнават, че в глобализирания свят тяхната защита и сигурност, когато пътуват, пазаруват или ползват различен тип услуги, когато се обучават или търсят работа, преминават през осведомеността и превенцията. Това посочи Константин Райков, член на Комисията за защита на потребителите, в град Шабла. На 6 август там се проведе заключителната част от кампанията „Вашите права“, която беше организирана в различни точки по българското Черноморие. 

Информационното събитие се осъществява от Европейски потребителски център, който е към КЗП, и се проведе в рамките на 2 седмици. Наши експерти бяха във Варна и Бургас, на летищата и автогарите в двата града, както и в по-малки населени места. 

 „Тази инициатива е много полезна, защото предоставя синтезирана и важна информация как хората могат да потърсят своите права, когато са нарушени от търговец от друга държава от Европейския съюз“, добави Райков.

"Целта на нашата кампания е да сме близо до хората, да им покажем кои сме ние и как можем да им помогнем", каза Игнат Арсенов, директор на ЕПЦ България.

Еднодневните ни  информационни щандове  привлякоха интереса на много местни жители и туристи, които се интересуваха от възможностите за пътуване и пазаруване и правата, които са им гарантирани като европейски граждани. Част от посетителите имаха и конкретни въпроси и сигнали. Поръчах си по интернет телевизор, който пристигна със счупен екран, кой е виновен, попита ни мъж в Приморско. Отивам да видя дъщерята в Лондон, колко стека цигари мога да си взема, искаше да знае възрастен мъж на летище Бургас. Млада дама ни се оплака, че са й счупили куфара на връщане към България и поиска да разбере какво обезщетение може да получи. На автогарата във Варна човек сподели, че автобусът му за закъснял и искаше да знае какви са правата му. Купих си пералня и тя се развали за 2 месеца, на кого да се оплача – на продавача или на производителя, поинтересува се млада майка от Балчик.

Тази година партньори на информационната ни кампания бяха колегите от Центъра за развитие на човешките ресурси, които представиха възможностите за мобилност по най-голямата европейска образователна Програма „Еразъм+“, както и съпътстващите дейности - Европас, Еврогайдънс, eTwinning и Евродеск.

 

 На снимката Игнат Арсенов, директор на ЕПЦ България (вляво) и Константин Райков, член на КЗП

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Индекс за развитие на пазарите: Европейците все още нямат достатъчно доверие в услугите

    Европейската комисия публикува своя индекс за развитие на пазарите на дребно от 2018 г., с който се следи как потребителите от ЕС оценяват функционирането на 40 сектора на стоки и услуги, става ясно от съобщение до медиите.

  • Директорът на ЕПЦ изнесе лекция пред онлайн търговци

    Директорът на Европейски потребителски център Игнат Арсенов изнесе лекция пред български търговци, които биха искали да стъпят или вече предлагат стоките си в Румъния. Той представи правните особености, на които трябва да отговарят всички онлайн продажби в ЕС, и в частност - в северната ни съседка по време на ...

  • Информационна кампания Европейски мрежи без граници

    Информационна кампания за разясняване на правата на българите, когато искат да пазаруват или пътуват, да работят или да учат в друга държава от ЕС започва на 8 октомври от град Гоце Делчев. След това информационното турне "Европейски мрежи без граници“ ще премине през градовете Девин, Батак и Велинград.

  • Airbnb вече ще казва цялата цена за наем на имот

    В отговор на призива, отправен през юли от Европейската комисия и органите за защита на потребителите в Европейския съюз, платформата за споделени нощувки и отдаване на имоти под наем Airbnb се съгласи да представя по-ясно и коректно цените за крайния потребител. Това трябва да се случи до края на 2018 г. за ...

  • Еколагер събра в Сандански талантливи деца от 7 български училища

    Инициативи като лагера „Нашето наследство – където миналото среща бъдещото“ дават възможност на младите, опирайки се на традициите, миналото и културното наследство, да търсят пътищата към съвременното изкуство и към бъдещето.И макар светът с всички негови достижения да се развива твърде бързо, бъдещето не може ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [59]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре