Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Обезщетение при закъснял полет и с дестинация извън ЕС

06.06.2018

Резервирате си самолетен полет с прекачване в страна извън Еворепейския съюз. Като резултат обаче пристигате в крайната точка със закъснение повече от 3 часа, по вина на авиокомпанията. Имате ли право на финансова компенсация, каквото е предвидена по европейското законодателство?

Казусът

Пътничка купува самолетен билет с прекачване с мароканската авиокомпания Royal Air Maroc. Полетите са от Берлин до Казабланка и от Казабланка до Агадир (Мароко), като са резервирани на общ билет. Вторият полет обаче е претоварен, дамата не е допусната до борда и поради това й е предложен друг вариант и като резултат тя пристига в крайната дестинация четири часа по-късно.

В действителност европейският регламент не се прилага за полети, изпълнени изцяло извън територията на Европейския съюз. И поради факта, че летищата Казабланка и Агадир са в Мароко, то дали регламентът ще с прилага, зависи от това дали двата полета (от Берлин до Казабланка и от Казабланка до Агадир), които са запазени с обща  резервация, се квалифицират като един-единствен(директно свързан) полет, започващ от територията на държава членка (Германия) или тези полети се разглеждат разделно.

Решението на съда

Със свое решение от 31 май 2018 Съдът на Европейския съюз приема, че Регламентът се прилага и за превоз на пътници, извършен въз основата на една-единствена резервация и включващ планирано междинно кацане извън територията на ЕС, когато се излита от летище в държава членка и се каца на летище в трета държава. Тъй като пътничката е излетяла от Берлин, според Съда тя има право на финансова компенсация по Регламент 261. При разстояние между 1500 и 3000 км тя е в размер на 400 евро.

 

Проверете сами правото си на обезщетение в нашия калкулатор за полети!


Още информация тук

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Нови правила за онлайн платформите

    Европейският парламент, Съветът на Европейския съюз и Европейската комисия постигнаха политическо съгласие за първите по рода си правила, с които се цели да се създаде справедлива, прозрачна и предвидима бизнес среда за предприятията и търговците при използването на онлайн платформи. Това става ясно от ...

  • Директорът на ЕПЦ с лекция за плюсовете и минусите на начините за плащане

    Директорът на ЕПЦ България Игнат Арсенов ще се включи във Финансовата академия за ученици. Инициативата е на Висшето училище по застраховане и финанси и VISA България.

  • Колко ще струва превод в евро от България за друга страна в ЕС?

    Плащанията в евро в страните в ЕС, където е приета общата европейска валута, са безплатни или с ниски такси. Хората от други страни в Общността вече ще могат да се възползват от евтини разплащания. ПРедстои депутатите от Европейския парламент да гласуват правила, според които да бъдат гарантирани по-ниски такси за ...

  • Какво да правим, ако поръчката от сайта не идва?

    Голямото пазаруване за Коледа и Нова година отдавна е отминало. В ЕПЦ обаче получаваме оплаквания от хора, които са направили поръчки онлайн преди месец или два, но стоките още не са дошли. Какво да правите в подобен случай?

  • Повече права: Нов договор за потребителите

    На 22 януари 2019 г. парламентарната комисия по вътрешен пазар подкрепи доклад за по-доброто прилагане и модернизирането на правилата на ЕС за защита на потребителите. Това е част от законодателен пакет, наречен „Нов договор за потребителите“, който предвижда промяната на четири европейски директиви. ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [63]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре