Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Покупка на мобилни или интернет услуги онлайн: как ни подвеждат?

18.05.2018

Европейската комисия и националните органи за защита на потребителите обявиха резултатите от проучване на 207 уебсайта в целия ЕС, които предлагат стационарни или мобилни телефонни услуги, както и интернет услуги или услуги за видео и аудио стрийминг, съобщиха от ЕК в съобщение до медиите.
Прикачени документи

Според резултатите 163 от тези сайтове (или близо 80%) са евентуално в нарушение на законодателството на ЕС за защита на потребителите. Някои от най-често срещаните проблеми, установени при проверката, са рекламата на привидно безплатни или с отстъпка пакети, които всъщност са част от пакетна оферта, както и липсата на система за разрешаване на спорове. Друго, което са забелязали проверяващите, е че уебсайтовете могат да променят едностранно условията на договора без информация или обосновка за потребителя. 

Какви са основните констатации?

  • в 50% от случаите уебсайтът рекламира пакет от услуги като безплатен или с отстъпка, когато това са само услуги, предлагани като пакетна оферта;
  • в 78,7% от случаите уебсайтът не предоставя връзка към платформата за онлайн решаване на спорове;
  • при 40,6% от сайтовете липсва описание на система за разрешаване на спорове;
  • 31,9% от сайтовете могат да променят едностранно условията на договора или характеристиките на услугата, без да информират потребителя и без да му се даде възможност да анулира договора;
  • 25,1% от уебсайтовете не предоставят ясна или достоверна информация за правилата относно компенсации и възстановяване на суми, когато предлаганата услуга не е това, за което клиентът е платил;
  • 21,7 % не предоставят ясна и изчерпателна информация относно автоматичното подновяване на договора.

 

Предстои националните органи да проучат по-обстойно тези 163 сайта с нередности и ако те бъдат потвърдени, трябва да бъдат отстранени. Органите за сътрудничество за защита на потребителите ще гарантират, като използват наличните национални процедури за правоприлагане, че уебсайтовете спазват отново правилата.

Ако имате проблеми с уебсайт на търговец, регистриран в рамките на ЕС, Исландия или Норвегия, може да се обърнете за съдействие към нас в Европейски потребителски център България.

Още информация тук

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Нови правила за онлайн платформите

    Европейският парламент, Съветът на Европейския съюз и Европейската комисия постигнаха политическо съгласие за първите по рода си правила, с които се цели да се създаде справедлива, прозрачна и предвидима бизнес среда за предприятията и търговците при използването на онлайн платформи. Това става ясно от ...

  • Директорът на ЕПЦ с лекция за плюсовете и минусите на начините за плащане

    Директорът на ЕПЦ България Игнат Арсенов ще се включи във Финансовата академия за ученици. Инициативата е на Висшето училище по застраховане и финанси и VISA България.

  • Колко ще струва превод в евро от България за друга страна в ЕС?

    Плащанията в евро в страните в ЕС, където е приета общата европейска валута, са безплатни или с ниски такси. Хората от други страни в Общността вече ще могат да се възползват от евтини разплащания. ПРедстои депутатите от Европейския парламент да гласуват правила, според които да бъдат гарантирани по-ниски такси за ...

  • Какво да правим, ако поръчката от сайта не идва?

    Голямото пазаруване за Коледа и Нова година отдавна е отминало. В ЕПЦ обаче получаваме оплаквания от хора, които са направили поръчки онлайн преди месец или два, но стоките още не са дошли. Какво да правите в подобен случай?

  • Повече права: Нов договор за потребителите

    На 22 януари 2019 г. парламентарната комисия по вътрешен пазар подкрепи доклад за по-доброто прилагане и модернизирането на правилата на ЕС за защита на потребителите. Това е част от законодателен пакет, наречен „Нов договор за потребителите“, който предвижда промяната на четири европейски директиви. ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [63]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре