Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Покупка на мобилни или интернет услуги онлайн: как ни подвеждат?

18.05.2018

Европейската комисия и националните органи за защита на потребителите обявиха резултатите от проучване на 207 уебсайта в целия ЕС, които предлагат стационарни или мобилни телефонни услуги, както и интернет услуги или услуги за видео и аудио стрийминг, съобщиха от ЕК в съобщение до медиите.
Прикачени документи

Според резултатите 163 от тези сайтове (или близо 80%) са евентуално в нарушение на законодателството на ЕС за защита на потребителите. Някои от най-често срещаните проблеми, установени при проверката, са рекламата на привидно безплатни или с отстъпка пакети, които всъщност са част от пакетна оферта, както и липсата на система за разрешаване на спорове. Друго, което са забелязали проверяващите, е че уебсайтовете могат да променят едностранно условията на договора без информация или обосновка за потребителя. 

Какви са основните констатации?

  • в 50% от случаите уебсайтът рекламира пакет от услуги като безплатен или с отстъпка, когато това са само услуги, предлагани като пакетна оферта;
  • в 78,7% от случаите уебсайтът не предоставя връзка към платформата за онлайн решаване на спорове;
  • при 40,6% от сайтовете липсва описание на система за разрешаване на спорове;
  • 31,9% от сайтовете могат да променят едностранно условията на договора или характеристиките на услугата, без да информират потребителя и без да му се даде възможност да анулира договора;
  • 25,1% от уебсайтовете не предоставят ясна или достоверна информация за правилата относно компенсации и възстановяване на суми, когато предлаганата услуга не е това, за което клиентът е платил;
  • 21,7 % не предоставят ясна и изчерпателна информация относно автоматичното подновяване на договора.

 

Предстои националните органи да проучат по-обстойно тези 163 сайта с нередности и ако те бъдат потвърдени, трябва да бъдат отстранени. Органите за сътрудничество за защита на потребителите ще гарантират, като използват наличните национални процедури за правоприлагане, че уебсайтовете спазват отново правилата.

Ако имате проблеми с уебсайт на търговец, регистриран в рамките на ЕС, Исландия или Норвегия, може да се обърнете за съдействие към нас в Европейски потребителски център България.

Още информация тук

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Какви са новите правила за онлайн търговия

    Еnterprise Europe Network към Българската търговско-промишлена палата и Европейски потребителски център към Комисията за защита на потребителите организираха съвместно обучение на онлайн търговци на тема "Новите правила за онлайн търговия".

  • Новият ECC-Net Travel App: Презареждане

    Неочаквани премеждия по време на почивката може да ви развалят настроението. Предварително резервираната кола под наем не е налична? Или хотелът е по-скъп от това, на което сте се съгласили? Заради инцидент трябва да отидете спешно на лекар? Ако всичко това се случи, докато сте в чужбина, проблемът с езика може ...

  • Над 1 милиард души са летели със самолет през 2017 година в ЕС

    Над 1,043 млрд. души са пътували със самолет през 2017 г. в Европейския съюз, което е с 7% повече в сравнение с 2016 г. Това е и с 39% ръст спрямо пасажерите през 2009 г, показват данни на Евростат.

  • Нови правила на ЕС позволяват да пазаруваме онлайн без граници

    От 3 декември 2018 г. влиза в сила нов европейски регламент, с който се прекратява необоснованото блокиране на географски принцип в рамките на ЕС. Повече няма да се срещат уебсайтове, които не допускат достъп на географски принцип или пренасочват сърфиращите само защото те — или издателят на кредитната им карта — ...

  • Съвети в навечерието на Черния петък

    Най-важното в навечерието на кампанията Черен петък: Потребителите внимателно да четат договорите, които подписват, както и общите условия на продавача.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [62]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре