Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Единният европейски пазар на 25 години. Какви са ползите?

15.05.2018

Тази година Европейският съюз отбелязва 25 години от изграждането и създаването на единния пазар. Става дума за пазар без граници, който обхваща над 500 милиона души. Какви са най-важните ползи за потребителите?

-        14 –дневен период за размисъл

За какво време можеш да решиш, че искаш да върнеш дадена поръчка? От 13 юни 2014 г. за всяка покупка от разстояние в ЕС потребителите имат период от 14 дни, за да върнат поръчката, ако размислят. Срокът е един и същ за всички държави в ЕС и не може да бъде по-кратък.

-        Права при пътуване със самолет, влак, автобус или по вода

При проблеми с всички видове транспорт европейският потребител има много права – например връщане на парите за билета, премрашрутиране до крайната дестинация, финансови компенсации.

-        Мрежата от ЕПЦ помага при трансгранични спорове

За да информира и помага на потребителите да разрешават своите спорове с търговци, регистрирани в друга държава от ЕС, Европейската комисия и страните-членки създадоха мрежата от Европейски потребителски центрове. Тя започна работа през 2005 г., като освен във всяка държава в ЕС, има офис и в Норвегия и Исландия.

От началото на 2008 г. в България също е отворен Европейски потребителски център. За да не изпускате най-важните новини и съвети в областта на потребителската защита, можете да ни последвате и в социалните мрежи -  Туитър,  Фейсбук или Инстаграм.

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • ЕК настоява Airbnb да показва крайните цени и дали мястото се предлага от частно лице

    Европейската комисия и органите за защита на потребителите от ЕС призовават платформата Airbnb да приведе общите си условия в съответствие с правилата на ЕС за защита на потребителите и да осигури прозрачност при представянето на цените.

  • ЕПЦ стартира информационна кампания

    Европейски потребителски център България, който функционира към Комисията за защита на потребителите, стартира масова информационна кампания „Вашите права“, насочена към хората, които пътуват, почиват или пазаруват в други страни от ЕС. Началото беше поставено днес, 13 юли, в Бургас.

  • Информация за фалита на Whinkel B.V.

    На 26 юни 2018 г. Ротердамският съд обяви фалита на холандския интернет магазина Whinkel B.V. Процедурата по несъстоятелност ще бъде изпълнена от адвокатската кантора DVDW (www.dvdw.nl), съобщиха колегите от ЕПЦ Нидерландия. В ЕПЦ България има получени жалби, свързани със сайта https://www.whinkel.nl Ето ...

  • Нови правила гарантират по-голяма защита при пакетните почивки

    Откривате хлебарки във Вашата хотелската стая? Виждате строеж вместо прекрасен плувен басейн? Вашият автобус или влак е закъснял и поради това сте пропуснали самолета? Вече ще можете да се възползвате от новата напълно хармонизирана европейска директива за пакетните туристически пътувания, която влиза в сила от ...

  • Обезщетение при закъснял полет и с дестинация извън ЕС

    Резервирате си самолетен полет с прекачване в страна извън Еворепейския съюз. Като резултат обаче пристигате в крайната точка със закъснение повече от 3 часа, по вина на авиокомпанията. Имате ли право на финансова компенсация, каквото е предвидена по европейското законодателство?

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [56]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре