Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Единният европейски пазар на 25 години. Какви са ползите?

15.05.2018

Тази година Европейският съюз отбелязва 25 години от изграждането и създаването на единния пазар. Става дума за пазар без граници, който обхваща над 500 милиона души. Какви са най-важните ползи за потребителите?

-        14 –дневен период за размисъл

За какво време можеш да решиш, че искаш да върнеш дадена поръчка? От 13 юни 2014 г. за всяка покупка от разстояние в ЕС потребителите имат период от 14 дни, за да върнат поръчката, ако размислят. Срокът е един и същ за всички държави в ЕС и не може да бъде по-кратък.

-        Права при пътуване със самолет, влак, автобус или по вода

При проблеми с всички видове транспорт европейският потребител има много права – например връщане на парите за билета, премрашрутиране до крайната дестинация, финансови компенсации.

-        Мрежата от ЕПЦ помага при трансгранични спорове

За да информира и помага на потребителите да разрешават своите спорове с търговци, регистрирани в друга държава от ЕС, Европейската комисия и страните-членки създадоха мрежата от Европейски потребителски центрове. Тя започна работа през 2005 г., като освен във всяка държава в ЕС, има офис и в Норвегия и Исландия.

От началото на 2008 г. в България също е отворен Европейски потребителски център. За да не изпускате най-важните новини и съвети в областта на потребителската защита, можете да ни последвате и в социалните мрежи -  Туитър,  Фейсбук или Инстаграм.

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Покупка на мобилни или интернет услуги онлайн: как ни подвеждат?

    Европейската комисия и националните органи за защита на потребителите обявиха резултатите от проучване на 207 уебсайта в целия ЕС, които предлагат стационарни или мобилни телефонни услуги, както и интернет услуги или услуги за видео и аудио стрийминг, съобщиха от ЕК в съобщение до медиите.

  • Вижте контактните форми за оплакване към авиокомпаниите в ЕС

    Понякога за потребителите е трудно да достигнат до формите за оплакване на различните авиокомпании. За да улесним търсенето и да помогнем на пътниците, които имат проблеми със закъснели полети или загубени багажи, обобщихме списъка с повечето от европейските авиопревозвачи. В случай че не получите отговор от ...

  • Внимание, фалшиви сайтове!

    Европейски потребителски център предоставя информация и съдействие при проблеми, свързани с търговци извън България, но регистрирани в ЕС, Норвегия или Исландия. Ние не можем да предложим помощ при разрешаване на проблеми с покупки от е-магазини, регистрирани извън ЕС, но ви предлагаме съвети как да се предпазите ...

  • Директорът на ЕПЦ гост-лектор в цикъл лекции пред онлайн търговци

    Каква е правната регламентация при продажбите по интернет, какви са задълженията на търговците и как работи европейската платформа за онлайн разрешаване на спорове са част от темите, които ще представи Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център по време на поредица практически обучения, ...

  • Ученици показаха бързина и знания за Деня на Европа

    С образователна игра с приключенски елементи и информационен щанд на открито отбелязахме Деня на Европа. Мероприятието се проведе на 9 май в Южния парк в София.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [55]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре