Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Внимание, фалшиви сайтове!

14.05.2018

Европейски потребителски център предоставя информация и съдействие при проблеми, свързани с търговци извън България, но регистрирани в ЕС, Норвегия или Исландия. Ние не можем да предложим помощ при разрешаване на проблеми с покупки от е-магазини, регистрирани извън ЕС, но ви предлагаме съвети как да се предпазите от измамни и рискови сайтове.

Какво забелязваме най-често: 


• Интернет магазинът е на български език, а цените са значително по-ниски от други места в мрежата. Адресът му може да завършва на co.uk или .de или .it, като е на съответните езици и потребителят смята, че е английски, немски или италиански.

• В този сайт има всички видове маратонки във всички размери. Ако предлага дрехи – то предлага всякакви варианти във всички размери. Когато сайтът е за домакински уреди или инструменти – те са безброй. И най-важното – всяка една от стоките е намалена.

• Плащането е възможно само с кредитна/дебитна карта или в краен случай – по банков път.

• Ако все пак пристигне нещо, то идва от Китай (най-често Хонг Конг, Шънджън). Често по време на доставката потребителят получава имейл с искане за допълнителни плащания – разходи за митница или куриер.

• Месец или два след поръчката сайтът на продавача вече не работи. 

• На сайта има само контактна форма за връзка с продавача, липсва информация за фирма, нито пощенски или друг адрес.


За какво да внимавате преди поръчката? 

 
• Може да проверите търговеца в Scamadviser. Така ще научите кой е продавачът,  а може да откриете и коментари на други потребители за него.

• Проверете търговеца и това, което той разказва за себе си. Според законодателството в ЕС трябва да обяви физически адрес за връзка, телефон, имейл.

• Ако сайтът е на български език, проверете за правописни и смислови грешки. 

• Изключително ниската цена (особено за  по-луксозните продукти) често е индикация, че артикулът е фалшификат. Проверете и сравнете в  мрежата на официалния доставчик или производител.

Какво да направите, ако се окажете в капана на фалшив сайт?

• Обърнете се към банката, чиято карта сте използвали за плащане, и поискайте оспорване на плащането. По правило кредитните карти имат по-голяма защита. Имайте предвид, че подобна проверка ще ви бъде таксувана.

Ако имате въпроси и необходимост от помощ, можете да се обърнете към Европейски потребителски център. Очакваме вашите въпроси на имейл eccnet-bg@ec.europa.eu или да ни потърсите на телефон 029867672.

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • ЕК настоява Airbnb да показва крайните цени и дали мястото се предлага от частно лице

    Европейската комисия и органите за защита на потребителите от ЕС призовават платформата Airbnb да приведе общите си условия в съответствие с правилата на ЕС за защита на потребителите и да осигури прозрачност при представянето на цените.

  • ЕПЦ стартира информационна кампания

    Европейски потребителски център България, който функционира към Комисията за защита на потребителите, стартира масова информационна кампания „Вашите права“, насочена към хората, които пътуват, почиват или пазаруват в други страни от ЕС. Началото беше поставено днес, 13 юли, в Бургас.

  • Информация за фалита на Whinkel B.V.

    На 26 юни 2018 г. Ротердамският съд обяви фалита на холандския интернет магазина Whinkel B.V. Процедурата по несъстоятелност ще бъде изпълнена от адвокатската кантора DVDW (www.dvdw.nl), съобщиха колегите от ЕПЦ Нидерландия. В ЕПЦ България има получени жалби, свързани със сайта https://www.whinkel.nl Ето ...

  • Нови правила гарантират по-голяма защита при пакетните почивки

    Откривате хлебарки във Вашата хотелската стая? Виждате строеж вместо прекрасен плувен басейн? Вашият автобус или влак е закъснял и поради това сте пропуснали самолета? Вече ще можете да се възползвате от новата напълно хармонизирана европейска директива за пакетните туристически пътувания, която влиза в сила от ...

  • Обезщетение при закъснял полет и с дестинация извън ЕС

    Резервирате си самолетен полет с прекачване в страна извън Еворепейския съюз. Като резултат обаче пристигате в крайната точка със закъснение повече от 3 часа, по вина на авиокомпанията. Имате ли право на финансова компенсация, каквото е предвидена по европейското законодателство?

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [56]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре