Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Внимание, фалшиви сайтове!

14.05.2018

Европейски потребителски център предоставя информация и съдействие при проблеми, свързани с търговци извън България, но регистрирани в ЕС, Норвегия или Исландия. Ние не можем да предложим помощ при разрешаване на проблеми с покупки от е-магазини, регистрирани извън ЕС, но ви предлагаме съвети как да се предпазите от измамни и рискови сайтове.

Какво забелязваме най-често: 


• Интернет магазинът е на български език, а цените са значително по-ниски от други места в мрежата. Адресът му може да завършва на co.uk или .de или .it, като е на съответните езици и потребителят смята, че е английски, немски или италиански.

• В този сайт има всички видове маратонки във всички размери. Ако предлага дрехи – то предлага всякакви варианти във всички размери. Когато сайтът е за домакински уреди или инструменти – те са безброй. И най-важното – всяка една от стоките е намалена.

• Плащането е възможно само с кредитна/дебитна карта или в краен случай – по банков път.

• Ако все пак пристигне нещо, то идва от Китай (най-често Хонг Конг, Шънджън). Често по време на доставката потребителят получава имейл с искане за допълнителни плащания – разходи за митница или куриер.

• Месец или два след поръчката сайтът на продавача вече не работи. 

• На сайта има само контактна форма за връзка с продавача, липсва информация за фирма, нито пощенски или друг адрес.


За какво да внимавате преди поръчката? 

 
• Може да проверите търговеца в Scamadviser. Така ще научите кой е продавачът,  а може да откриете и коментари на други потребители за него.

• Проверете търговеца и това, което той разказва за себе си. Според законодателството в ЕС трябва да обяви физически адрес за връзка, телефон, имейл.

• Ако сайтът е на български език, проверете за правописни и смислови грешки. 

• Изключително ниската цена (особено за  по-луксозните продукти) често е индикация, че артикулът е фалшификат. Проверете и сравнете в  мрежата на официалния доставчик или производител.

Какво да направите, ако се окажете в капана на фалшив сайт?

• Обърнете се към банката, чиято карта сте използвали за плащане, и поискайте оспорване на плащането. По правило кредитните карти имат по-голяма защита. Имайте предвид, че подобна проверка ще ви бъде таксувана.

Ако имате въпроси и необходимост от помощ, можете да се обърнете към Европейски потребителски център. Очакваме вашите въпроси на имейл eccnet-bg@ec.europa.eu или да ни потърсите на телефон 029867672.

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Нови правила за онлайн платформите

    Европейският парламент, Съветът на Европейския съюз и Европейската комисия постигнаха политическо съгласие за първите по рода си правила, с които се цели да се създаде справедлива, прозрачна и предвидима бизнес среда за предприятията и търговците при използването на онлайн платформи. Това става ясно от ...

  • Директорът на ЕПЦ с лекция за плюсовете и минусите на начините за плащане

    Директорът на ЕПЦ България Игнат Арсенов ще се включи във Финансовата академия за ученици. Инициативата е на Висшето училище по застраховане и финанси и VISA България.

  • Колко ще струва превод в евро от България за друга страна в ЕС?

    Плащанията в евро в страните в ЕС, където е приета общата европейска валута, са безплатни или с ниски такси. Хората от други страни в Общността вече ще могат да се възползват от евтини разплащания. ПРедстои депутатите от Европейския парламент да гласуват правила, според които да бъдат гарантирани по-ниски такси за ...

  • Какво да правим, ако поръчката от сайта не идва?

    Голямото пазаруване за Коледа и Нова година отдавна е отминало. В ЕПЦ обаче получаваме оплаквания от хора, които са направили поръчки онлайн преди месец или два, но стоките още не са дошли. Какво да правите в подобен случай?

  • Повече права: Нов договор за потребителите

    На 22 януари 2019 г. парламентарната комисия по вътрешен пазар подкрепи доклад за по-доброто прилагане и модернизирането на правилата на ЕС за защита на потребителите. Това е част от законодателен пакет, наречен „Нов договор за потребителите“, който предвижда промяната на четири европейски директиви. ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [63]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре