Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Важно е потребителите да получават информация и да знаят какви са техните права

20.03.2018

Потребителите споделят по-лесно своите данни и имат по-голямо доверие към продавачите в интернет пространството. За да не бъде злоупотребено с тези данни, е много важно да хората да бъдат добре образовани по темата за техните потребителски права и то още от ранна детска възраст.

Един от най-важните съвети, които даваме на потребителите, е да четат внимателно общите условия на сайтовете, за да знаят на какво се съгласяват, когато пазаруват оттам. За това призова директорът на Европейски потребителски център България Игнат Арсенов по време на конференция, посветена на Деня на потребителите “Цифровата икономика: ползи за потребителите?“, организирана от Европейския икономически и социален съвет и Българския икономически и социален съвет.
Арсенов представи и онлайн платформата за разрешаване на спорове, която се администрира от Европейската комисия и помага за решаването на потребителски казуси на европейските граждани.

По време на конференцията се  разискваха теми, свързани с цифровата икономика и как дигиталните услуги се отразяват върху хората, включително събирането на данните им от различни търсачки и социални мрежи и развитието на виртуалните валути. На събитието стана ясно, че над 44% от хората по цял свят имат достъп до интернет, докато преди 20 години те са били около 1%. През 2017 г. 87% от европейските граждани са имали достъп до глобалната мрежа, а 57% са закупили стоки или услуги онлайн.



Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • ЕК настоява Airbnb да показва крайните цени и дали мястото се предлага от частно лице

    Европейската комисия и органите за защита на потребителите от ЕС призовават платформата Airbnb да приведе общите си условия в съответствие с правилата на ЕС за защита на потребителите и да осигури прозрачност при представянето на цените.

  • ЕПЦ стартира информационна кампания

    Европейски потребителски център България, който функционира към Комисията за защита на потребителите, стартира масова информационна кампания „Вашите права“, насочена към хората, които пътуват, почиват или пазаруват в други страни от ЕС. Началото беше поставено днес, 13 юли, в Бургас.

  • Информация за фалита на Whinkel B.V.

    На 26 юни 2018 г. Ротердамският съд обяви фалита на холандския интернет магазина Whinkel B.V. Процедурата по несъстоятелност ще бъде изпълнена от адвокатската кантора DVDW (www.dvdw.nl), съобщиха колегите от ЕПЦ Нидерландия. В ЕПЦ България има получени жалби, свързани със сайта https://www.whinkel.nl Ето ...

  • Нови правила гарантират по-голяма защита при пакетните почивки

    Откривате хлебарки във Вашата хотелската стая? Виждате строеж вместо прекрасен плувен басейн? Вашият автобус или влак е закъснял и поради това сте пропуснали самолета? Вече ще можете да се възползвате от новата напълно хармонизирана европейска директива за пакетните туристически пътувания, която влиза в сила от ...

  • Обезщетение при закъснял полет и с дестинация извън ЕС

    Резервирате си самолетен полет с прекачване в страна извън Еворепейския съюз. Като резултат обаче пристигате в крайната точка със закъснение повече от 3 часа, по вина на авиокомпанията. Имате ли право на финансова компенсация, каквото е предвидена по европейското законодателство?

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [56]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре