Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

В ЕПЦ: Скок на жалбите от хора, които пазаруват от онлайн платформи

17.03.2018

Искаме да стимулираме потребителите да научат повече за своите права, когато ползват дигиталните услуги или пазаруват по интернет. Това каза Константин Арабаджиев, член на Комисията за защита на потребителите при откриването на еднодневния информационен щанд, организиран от институцията и Европейски потребителски център в столичния мол „Парадайс“. Събитието беше посветено на Световния ден на потребителите, който тази година е под мотото „Да направим дигиталния пазар по-справедлив“.

От месец декември отпада т.нар. геоблокиране, което означава, че вече няма да има онлайн търговци, които да си позволяват да ви пренасочват към други сайтове, само, защото сте от България. Така всеки ще може да пазарува от друга страна в ЕС без значение от неговата националност и местоположение, добави Арабаджиев.

Съветът ни към потребителите е да упражняват своето право на информация преди да пазаруват, допълни Константин Райков, член на КЗП. Той препоръча на хората да анализират сайтовете преди да направят своите поръчки като проверят не само какви са мненията на  клиентите, но и да ги сравнят с други подобни онлайн магазини.

В последно време в Европейски потребителски център се увеличават жалбите на потребители, които са си купили стока от т.нар. маркетплейс (онлайн платформа), където стоките се предлагат от различни търговци. Потребителите купуват даден продукт,  а след това ако решат да го върнат в рамките на 14-дневния срок за размисъл, не успяват да се свържат с продавача. Друг проблем се получава, когато продуктът се развали и трябва да бъде ремонтиран в рамките на гаранцията, но потребителите не знаят към кого да се обърнат, съобщи Игнат Арсенов, директор на ЕПЦ България. Той посъветва хората при пазаруване от онлайн платформа внимателно да четат общите условия, за да разберат какви са нейните отговорности за посредничество, ако възникне проблем с търговеца.

Освен с информация и брошури с полезни съвети потребителите в мола имаха възможност да се сдобият и със забавни снимки с любопитни аксесоари като смешни очила или забавни мустаци.

 

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Колко ще ви таксуват за найлонови торбички в ЕС?

    Понастоящем в ЕС се използват 100 милиарда найлонови торбички годишно, показват данни на Европейската комисия. Директива, която действа в рамките на ЕС, задължава държавите членки да намалят драстично използването на тънки найлонови торбички за пазаруване. С колегите от мрежата на Европейските потребителски ...

  • ЕК иска повече прозрачност при онлайн пазаруване

    Европейската комисия предлага нов търговски механизъм за потребителите, за да гарантира, че всички европейски потребители се ползват в пълна степен от своите права съгласно законодателството на Съюза.

  • Предложение: Ниски такси за преводите в евро в целия ЕС

    Европейската комисия внeсе днес, 28 март, предложение за намаляване на таксите за презгранични плащания в евро за целия Европейски съюз. Съгласно правилата в момента за фирмите и лицата, които живеят в еврозоната, няма разлика дали ще извършват финансови операции в собствената си държава или в друга държава членка ...

  • Абонаментът за филми и музика ще важи и в чужбина

    От 1 април 2018 г. влизат в сила правила, които позволяват на абонатите на стрийминг услуги да гледат филми и слушат музика, когато пътуват в рамките на Европейския съюз.

  • Таймшеър. Капани при ползване на общ имот за почивка

    До скоро т.нар. таймшеър беше само екзотичен вариант за почивка сред по-заможните граждани в Европейския съюз. В последно време обаче купуването на право на ползване на къща или апартамент в чуждестранен туристически комплекс за почивка за определен период през годината, при което разходите по поддръжката на имота ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [53]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре