Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

В ЕПЦ: Скок на жалбите от хора, които пазаруват от онлайн платформи

17.03.2018

Искаме да стимулираме потребителите да научат повече за своите права, когато ползват дигиталните услуги или пазаруват по интернет. Това каза Константин Арабаджиев, член на Комисията за защита на потребителите при откриването на еднодневния информационен щанд, организиран от институцията и Европейски потребителски център в столичния мол „Парадайс“. Събитието беше посветено на Световния ден на потребителите, който тази година е под мотото „Да направим дигиталния пазар по-справедлив“.

От месец декември отпада т.нар. геоблокиране, което означава, че вече няма да има онлайн търговци, които да си позволяват да ви пренасочват към други сайтове, само, защото сте от България. Така всеки ще може да пазарува от друга страна в ЕС без значение от неговата националност и местоположение, добави Арабаджиев.

Съветът ни към потребителите е да упражняват своето право на информация преди да пазаруват, допълни Константин Райков, член на КЗП. Той препоръча на хората да анализират сайтовете преди да направят своите поръчки като проверят не само какви са мненията на  клиентите, но и да ги сравнят с други подобни онлайн магазини.

В последно време в Европейски потребителски център се увеличават жалбите на потребители, които са си купили стока от т.нар. маркетплейс (онлайн платформа), където стоките се предлагат от различни търговци. Потребителите купуват даден продукт,  а след това ако решат да го върнат в рамките на 14-дневния срок за размисъл, не успяват да се свържат с продавача. Друг проблем се получава, когато продуктът се развали и трябва да бъде ремонтиран в рамките на гаранцията, но потребителите не знаят към кого да се обърнат, съобщи Игнат Арсенов, директор на ЕПЦ България. Той посъветва хората при пазаруване от онлайн платформа внимателно да четат общите условия, за да разберат какви са нейните отговорности за посредничество, ако възникне проблем с търговеца.

Освен с информация и брошури с полезни съвети потребителите в мола имаха възможност да се сдобият и със забавни снимки с любопитни аксесоари като смешни очила или забавни мустаци.

 

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • По-лесен онлайн достъп до тв предавания и филми

    Преговарящите от Европейската комисия, Европейския парламент и Съвета постигнаха политическо споразумение по предложеното законодателство относно авторското право върху телевизионните и радиопрограми, съобщиха от Европейската комисия в прессъобщение до медиите.

  • Дискусия за онлайн търговията със студенти от СУ

    Офисът на Европейски потребителски център стана арена на дискусия със студенти. Младежите, които са първи курс, специалност "Стопанско управление" с немски език в Стопанския факултет на СУ "Св. Климент Охридски", гостуваха на екипа ни, за да се запознаят с основните права и задължения на търговци и потребители при ...

  • Новият ECC-Net Travel App: Презареждане

    Неочаквани премеждия по време на почивката може да ви развалят настроението. Предварително резервираната кола под наем не е налична? Или хотелът е по-скъп от това, на което сте се съгласили? Заради инцидент трябва да отидете спешно на лекар? Ако всичко това се случи, докато сте в чужбина, проблемът с езика може ...

  • Над 1 милиард души са летели със самолет през 2017 година в ЕС

    Над 1,043 млрд. души са пътували със самолет през 2017 г. в Европейския съюз, което е с 7% повече в сравнение с 2016 г. Това е и с 39% ръст спрямо пасажерите през 2009 г, показват данни на Евростат.

  • Какви са новите правила за онлайн търговия

    Еnterprise Europe Network към Българската търговско-промишлена палата и Европейски потребителски център към Комисията за защита на потребителите организираха съвместно обучение на онлайн търговци на тема "Новите правила за онлайн търговия".

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [62]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре