Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Силен снеговалеж? Вижте какви са вашите права

27.02.2018

Десетки българи бяха свалени от нискотарифна авиокомпания на румънското летище Тимишоара, вместо в Пловдив. Част от тях избрали да тръгнат към България с автобус, а друга част останала в Румъния. Какви са правата на пътниците при лоши атмосферни условия като силен снеговалеж?

В случаи, при които се налагат промени в първоначалния маршрут, авиокомпанията трябва да даде пълна информация за полета и за проблема. Правата на пасажерите са същите, каквито са и при закъснял или отменен полет.

Ако заради обилния сняг самолетът не може да излети и очакваното закъснение на полета е повече от 5 часа или полетът направо е отменен, то тогава потребителите имат право да се откажат да пътуват. В такъв случай авиокомпанията трябва да им възстанови парите за билета в срок до 7 дни.

Пътниците може да изберат и да продължат да пътуват, макар и със закъснение.  Тогава авиопревозвачът трябва да им предложи друг маршрут или друг полет, а за периода на изчакване потребителите имат право на храна и напитки, както и на съответния брой безплатни нощувки в хотел (както и транспорт от и до него) до часа на излитането. Възможно е авиопревозвачът да предложи и друг начин за придвижване до крайната точка – например с автобус или влак, като поеме разходите за това.

Лошите метеорологични условия се считат за извънредни обстоятелства и поради това пътниците нямат право да претендират за допълнително парично обезщетение. Авиопревозвачът обаче е задължен да оказва грижи към пътниците при всеки проблем с полет, независимо от причината за това.


Всеки пътник може сам да провери своите права в специалния калкулатор на сайта на Европейски потребителски център България. 
Ако считате, че правата им са нарушени, потребителите могат да се обърнат с жалба към авиокомпанията. Тя трябва да отговори до 6 седмици. В случай че пътниците не са доволни от този отговор, то могат да подадат сигнал и към Европейски потребителски център България. Нашата помощ и съдействие са напълно безплатни!


 


  
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Нови правила за онлайн платформите

    Европейският парламент, Съветът на Европейския съюз и Европейската комисия постигнаха политическо съгласие за първите по рода си правила, с които се цели да се създаде справедлива, прозрачна и предвидима бизнес среда за предприятията и търговците при използването на онлайн платформи. Това става ясно от ...

  • Директорът на ЕПЦ с лекция за плюсовете и минусите на начините за плащане

    Директорът на ЕПЦ България Игнат Арсенов ще се включи във Финансовата академия за ученици. Инициативата е на Висшето училище по застраховане и финанси и VISA България.

  • Колко ще струва превод в евро от България за друга страна в ЕС?

    Плащанията в евро в страните в ЕС, където е приета общата европейска валута, са безплатни или с ниски такси. Хората от други страни в Общността вече ще могат да се възползват от евтини разплащания. ПРедстои депутатите от Европейския парламент да гласуват правила, според които да бъдат гарантирани по-ниски такси за ...

  • Какво да правим, ако поръчката от сайта не идва?

    Голямото пазаруване за Коледа и Нова година отдавна е отминало. В ЕПЦ обаче получаваме оплаквания от хора, които са направили поръчки онлайн преди месец или два, но стоките още не са дошли. Какво да правите в подобен случай?

  • Повече права: Нов договор за потребителите

    На 22 януари 2019 г. парламентарната комисия по вътрешен пазар подкрепи доклад за по-доброто прилагане и модернизирането на правилата на ЕС за защита на потребителите. Това е част от законодателен пакет, наречен „Нов договор за потребителите“, който предвижда промяната на четири европейски директиви. ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [63]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре