Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

ЕП забрани геоблокирането при онлайн покупките

07.02.2018

Европейският парламент гласува премахване на ограниченията при онлайн пазаруване от друга страна в рамките на ЕС. Така хората, които пазаруват през интернет, ще имат по-широк и по-лесен трансграничен достъп до продукти, резервации за хотели, коли под наем, продажба на билети за концерти или развлекателни паркове.
Новите правила ще забранят геоблокирането  на купувачи, които искат да си купят нещо или да направят резервация от сайтове на територията на други държави от ЕС. Хората ще могат да избират от кой онлайн магазин да купуват стоки или услуги, без достъпът им да бъде блокиран или да бъдат автоматично пренасочени към друг сайт поради своята националност или място на пребиваване.
Търговците ще трябва да се отнасят еднакво с местните купувачи и клиентите от друга държава в ЕС. Това означава да им се предостави достъп до еднакви цени или условия на продажба при:
  • покупка на стоки (например домакински уреди, електроника, дрехи), които се доставят в държава в ЕС, в която търговецът предлага доставки според общите си условия. Търговците не са длъжни да доставят стоките си във всички държави от ЕС, но трябва да предлагат възможността клиентите да вземат стоката от място, което е съгласувано с клиента
  • получаване на услуги, предоставяни по електронен път, които не са защитени с авторско право, като например облачни компютърни услуги, защитни стени, съхраняване на данни, хостинг на уебсайтове
  • при покупка на услуга, която се предоставя в помещенията на търговеца или на физическо място, където търговецът извършва дейност. Това включва престои в хотел, спортни събития, коли под наем, билети за музикални фестивали или развлекателни паркове


Ще бъде забранено и третирането на купувачите по различен начин въз основа на мястото на издаване на кредитната или дебитната карта. Търговците остават свободни да приемат всякакви средства за плащане, но не могат да дискриминират на базата на определена платежна марка, основана на националност.




Според проучване, проведено от Европейската комисия, 63% от сайтовете не предоставят възможност на потребителите да пазаруват от друга държава в ЕС. Най-често геоблокиране при купуване на стоки може се получава, когато човек иска да си поръча домакински уреди, а в сферата на услугите – при резервации онлайн в офлайн развлекателния сектор, като например билети за спортни събития 

Цялото съобщение до медиите на Европейския парламент може да видите тук


Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • ЕК: социалните медии да положат повече усилия, за да спазят изцяло правилата на ЕС за защита на потребителите

    Дружествата в областта на социалните медии трябва да положат повече усилия, за да изпълнят исканията, отправени през март миналата година от Европейската комисия и органите за защита на потребителите на държавите членки, за спазване на правилата на ЕС за защита на потребителите. Това пише в прессъобщение на ...

  • Десет съвета при пазаруване от онлайн платформа

    Напоследък в Европейски потребителски център България се получават все повече запитвания и жалби от потребители, които са купили продукт от т.нар. маркетплейс. Някои от тях не са получили телефона си навреме. Други искат да върнат телевизора в рамките на 14-дневния период за размисъл, защото са променили решението ...

  • Новите правила за защита на лични данни

    Европейската комисия публикува насоки, за да улесни прякото и безпроблемно прилагане на новите правила за защита на данните в целия ЕС. Промяната влиза в сила от 25 май 2018 г.

  • Италиански регулатор проверява Apple и Samsung

    Италианският регулатор за защита на конкуренцията реши да образува две отделни разследвания срещу дружествата от групата Samsung и групата Apple, опериращи в Италия. До това се стига след няколко жалби, получени от потребители, и предварителни проучвания, извършени служебно, съобщиха от регулатора.

  • Най-най в ЕПЦ България

    Европейският потребителски център става все по-популярен сред българските потребители и все повече хора ни търсят, за да им помогнем при проблеми с търговци в ЕС, Исландия или Норвегия. Доказателство за това е увеличаването на жалбите, които разглеждаме всяка година, както и все по-големият интерес към наши ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [50]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре