Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

ЕП забрани геоблокирането при онлайн покупките

07.02.2018

Европейският парламент гласува премахване на ограниченията при онлайн пазаруване от друга страна в рамките на ЕС. Така хората, които пазаруват през интернет, ще имат по-широк и по-лесен трансграничен достъп до продукти, резервации за хотели, коли под наем, продажба на билети за концерти или развлекателни паркове.
Новите правила ще забранят геоблокирането  на купувачи, които искат да си купят нещо или да направят резервация от сайтове на територията на други държави от ЕС. Хората ще могат да избират от кой онлайн магазин да купуват стоки или услуги, без достъпът им да бъде блокиран или да бъдат автоматично пренасочени към друг сайт поради своята националност или място на пребиваване.
Търговците ще трябва да се отнасят еднакво с местните купувачи и клиентите от друга държава в ЕС. Това означава да им се предостави достъп до еднакви цени или условия на продажба при:
  • покупка на стоки (например домакински уреди, електроника, дрехи), които се доставят в държава в ЕС, в която търговецът предлага доставки според общите си условия. Търговците не са длъжни да доставят стоките си във всички държави от ЕС, но трябва да предлагат възможността клиентите да вземат стоката от място, което е съгласувано с клиента
  • получаване на услуги, предоставяни по електронен път, които не са защитени с авторско право, като например облачни компютърни услуги, защитни стени, съхраняване на данни, хостинг на уебсайтове
  • при покупка на услуга, която се предоставя в помещенията на търговеца или на физическо място, където търговецът извършва дейност. Това включва престои в хотел, спортни събития, коли под наем, билети за музикални фестивали или развлекателни паркове


Ще бъде забранено и третирането на купувачите по различен начин въз основа на мястото на издаване на кредитната или дебитната карта. Търговците остават свободни да приемат всякакви средства за плащане, но не могат да дискриминират на базата на определена платежна марка, основана на националност.




Според проучване, проведено от Европейската комисия, 63% от сайтовете не предоставят възможност на потребителите да пазаруват от друга държава в ЕС. Най-често геоблокиране при купуване на стоки може се получава, когато човек иска да си поръча домакински уреди, а в сферата на услугите – при резервации онлайн в офлайн развлекателния сектор, като например билети за спортни събития 

Цялото съобщение до медиите на Европейския парламент може да видите тук


Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [58]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре