Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Най-най в ЕПЦ България

19.01.2018

Европейският потребителски център става все по-популярен сред българските потребители и все повече хора ни търсят, за да им помогнем при проблеми с търговци в ЕС, Исландия или Норвегия. Доказателство за това е увеличаването на жалбите, които разглеждаме всяка година, както и все по-големият интерес към наши събития, които организираме, за да представяме потребителските права пред хората или за да обучаваме онлайн търговците. Кои бяха нашите „най-най“ през изминалата 2017 година?
  • Най-много разгледани жалби от български потребители имаме срещу румънски търговци – 46%
  • Най-много разгледани жалби срещу български търговци имаме от потребители, които живеят в Румъния – 47%
  • Най-много жалби имаме в сектор транспорт, и по-специално за проблеми, свързани с полети със самолет или загубен/забавен багаж. Те са около една четвърт от всички получени жалби и сигнали за 2017-а година.
  • Най-бързо решен случай - само за 4 работни дни успяхме да помогнем на потребител, който купил 4 самолетни билета за семейството си чрез онлайн платформа за Русия през октомври, но в последствие съпругата му забременява, а по здравословни причини лекуващият лекар препоръчва да не пътува. Мъжът се свързва с платформата  с молба да се анулират 3 от 4-те билета, като четвъртият ще го използва. Платформата отказва и ги препраща към авиокомпанията. От авиокомпанията обаче отговарят, че резервацията не се прави директно при тях и затова трябва да се обърнат към платформата. След намесата на ЕПЦ Швеция и ЕПЦ България преговорите с търговеца са осъществени много бързо и на 29 декември той превежда близо 1060 евро обратно по сметката на потребителя.
  • Най-голяма сума по жалба - Потребителка от Великобритания купува палто по интернет от България през февруари. След като го получава, установява, че не е това, което е очаквала и иска да го върне в 14-дневния срок, предвиден по закон. Търговецът обаче не отговаря дълго време и не иска да приема платото обратно. След намесата на ЕПЦ България и ЕПЦ Великобритания жената получава обратно сумата от близо 3210 евро.
  • Най-голяма сума, платена за загубен багаж - Жена пътува от Германия до България, но когато пристига на летището в София установява, че багажът й липсва. Попълва всички документи, но според авиокомпанията й тя не е отговорна. След намесата на ЕПЦ България и ЕПЦ Ирландия потребителката получава максимална по размер компенсация от 1222 евро.
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Нови правила за онлайн платформите

    Европейският парламент, Съветът на Европейския съюз и Европейската комисия постигнаха политическо съгласие за първите по рода си правила, с които се цели да се създаде справедлива, прозрачна и предвидима бизнес среда за предприятията и търговците при използването на онлайн платформи. Това става ясно от ...

  • Директорът на ЕПЦ с лекция за плюсовете и минусите на начините за плащане

    Директорът на ЕПЦ България Игнат Арсенов ще се включи във Финансовата академия за ученици. Инициативата е на Висшето училище по застраховане и финанси и VISA България.

  • Колко ще струва превод в евро от България за друга страна в ЕС?

    Плащанията в евро в страните в ЕС, където е приета общата европейска валута, са безплатни или с ниски такси. Хората от други страни в Общността вече ще могат да се възползват от евтини разплащания. ПРедстои депутатите от Европейския парламент да гласуват правила, според които да бъдат гарантирани по-ниски такси за ...

  • Какво да правим, ако поръчката от сайта не идва?

    Голямото пазаруване за Коледа и Нова година отдавна е отминало. В ЕПЦ обаче получаваме оплаквания от хора, които са направили поръчки онлайн преди месец или два, но стоките още не са дошли. Какво да правите в подобен случай?

  • Повече права: Нов договор за потребителите

    На 22 януари 2019 г. парламентарната комисия по вътрешен пазар подкрепи доклад за по-доброто прилагане и модернизирането на правилата на ЕС за защита на потребителите. Това е част от законодателен пакет, наречен „Нов договор за потребителите“, който предвижда промяната на четири европейски директиви. ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [63]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре