Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Най-най в ЕПЦ България

19.01.2018

Европейският потребителски център става все по-популярен сред българските потребители и все повече хора ни търсят, за да им помогнем при проблеми с търговци в ЕС, Исландия или Норвегия. Доказателство за това е увеличаването на жалбите, които разглеждаме всяка година, както и все по-големият интерес към наши събития, които организираме, за да представяме потребителските права пред хората или за да обучаваме онлайн търговците. Кои бяха нашите „най-най“ през изминалата 2017 година?
  • Най-много разгледани жалби от български потребители имаме срещу румънски търговци – 46%
  • Най-много разгледани жалби срещу български търговци имаме от потребители, които живеят в Румъния – 47%
  • Най-много жалби имаме в сектор транспорт, и по-специално за проблеми, свързани с полети със самолет или загубен/забавен багаж. Те са около една четвърт от всички получени жалби и сигнали за 2017-а година.
  • Най-бързо решен случай - само за 4 работни дни успяхме да помогнем на потребител, който купил 4 самолетни билета за семейството си чрез онлайн платформа за Русия през октомври, но в последствие съпругата му забременява, а по здравословни причини лекуващият лекар препоръчва да не пътува. Мъжът се свързва с платформата  с молба да се анулират 3 от 4-те билета, като четвъртият ще го използва. Платформата отказва и ги препраща към авиокомпанията. От авиокомпанията обаче отговарят, че резервацията не се прави директно при тях и затова трябва да се обърнат към платформата. След намесата на ЕПЦ Швеция и ЕПЦ България преговорите с търговеца са осъществени много бързо и на 29 декември той превежда близо 1060 евро обратно по сметката на потребителя.
  • Най-голяма сума по жалба - Потребителка от Великобритания купува палто по интернет от България през февруари. След като го получава, установява, че не е това, което е очаквала и иска да го върне в 14-дневния срок, предвиден по закон. Търговецът обаче не отговаря дълго време и не иска да приема платото обратно. След намесата на ЕПЦ България и ЕПЦ Великобритания жената получава обратно сумата от близо 3210 евро.
  • Най-голяма сума, платена за загубен багаж - Жена пътува от Германия до България, но когато пристига на летището в София установява, че багажът й липсва. Попълва всички документи, но според авиокомпанията й тя не е отговорна. След намесата на ЕПЦ България и ЕПЦ Ирландия потребителката получава максимална по размер компенсация от 1222 евро.
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • По-лесен онлайн достъп до тв предавания и филми

    Преговарящите от Европейската комисия, Европейския парламент и Съвета постигнаха политическо споразумение по предложеното законодателство относно авторското право върху телевизионните и радиопрограми, съобщиха от Европейската комисия в прессъобщение до медиите.

  • Дискусия за онлайн търговията със студенти от СУ

    Офисът на Европейски потребителски център стана арена на дискусия със студенти. Младежите, които са първи курс, специалност "Стопанско управление" с немски език в Стопанския факултет на СУ "Св. Климент Охридски", гостуваха на екипа ни, за да се запознаят с основните права и задължения на търговци и потребители при ...

  • Новият ECC-Net Travel App: Презареждане

    Неочаквани премеждия по време на почивката може да ви развалят настроението. Предварително резервираната кола под наем не е налична? Или хотелът е по-скъп от това, на което сте се съгласили? Заради инцидент трябва да отидете спешно на лекар? Ако всичко това се случи, докато сте в чужбина, проблемът с езика може ...

  • Над 1 милиард души са летели със самолет през 2017 година в ЕС

    Над 1,043 млрд. души са пътували със самолет през 2017 г. в Европейския съюз, което е с 7% повече в сравнение с 2016 г. Това е и с 39% ръст спрямо пасажерите през 2009 г, показват данни на Евростат.

  • Какви са новите правила за онлайн търговия

    Еnterprise Europe Network към Българската търговско-промишлена палата и Европейски потребителски център към Комисията за защита на потребителите организираха съвместно обучение на онлайн търговци на тема "Новите правила за онлайн търговия".

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [62]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре