Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

От какво се оплакват българите, когато пазаруват онлайн?

18.01.2018

При пазаруване онлайн българите срещат най-големи трудности да намерят информация за гаранциите и потребителските си права, заради срока на доставка, както и заради получаването на сгрешени или повредени стоки. Това показват данните от проучване на Евростат за нагласите на интернет-потребителите в Европейския съюз през 2017 г.

За потребителите в ЕС най-големите проблеми са свързани със скоростта на доставка и с технически сривове на сайта при поръчка или плащане. Близо 70% от тези, които са поръчвали онлайн, не са имали никакви затруднения. 

През миналата година 27% от интернет потребителите в България са купили стока онлайн, докато през 2012 г. те са били 17%. 
Средно за ЕС онлайн пазаруват 68% от хората, които имат достъп до световната мрежа. Най-много са жителите на Великобритания (86%), Швеция (84%). Европейските потребители купуват онлайн най-вече дрехи, спортни стоки, билети за пътуване, правят резервации за почивка. 

Хората, които поръчват стоки или услуги от търговци в своята страна са намалели с 4% за последните 5 години и през 2017 г. са били 87%. При трансграничните поръчки обаче се наблюдава увеличение – от 25 на 33%. Почти двойно са нараснали покупките на стоки и услуги и от други страни извън ЕС.

Ако имате проблеми при пазаруване на стоки или услуги от друга страна в ЕС, Исландия или Норвегия, не се колебайте да се обърнете за безплатна помощ и съдействие  към екипа на ЕПЦ България.

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Покупка на мобилни или интернет услуги онлайн: как ни подвеждат?

    Европейската комисия и националните органи за защита на потребителите обявиха резултатите от проучване на 207 уебсайта в целия ЕС, които предлагат стационарни или мобилни телефонни услуги, както и интернет услуги или услуги за видео и аудио стрийминг, съобщиха от ЕК в съобщение до медиите.

  • Вижте контактните форми за оплакване към авиокомпаниите в ЕС

    Понякога за потребителите е трудно да достигнат до формите за оплакване на различните авиокомпании. За да улесним търсенето и да помогнем на пътниците, които имат проблеми със закъснели полети или загубени багажи, обобщихме списъка с повечето от европейските авиопревозвачи. В случай че не получите отговор от ...

  • Единният европейски пазар на 25 години. Какви са ползите?

    Тази година Европейският съюз отбелязва 25 години от изграждането и създаването на единния пазар. Става дума за пазар без граници, който обхваща над 500 милиона души. Какви са най-важните ползи за потребителите?

  • Внимание, фалшиви сайтове!

    Европейски потребителски център предоставя информация и съдействие при проблеми, свързани с търговци извън България, но регистрирани в ЕС, Норвегия или Исландия. Ние не можем да предложим помощ при разрешаване на проблеми с покупки от е-магазини, регистрирани извън ЕС, но ви предлагаме съвети как да се предпазите ...

  • Директорът на ЕПЦ гост-лектор в цикъл лекции пред онлайн търговци

    Каква е правната регламентация при продажбите по интернет, какви са задълженията на търговците и как работи европейската платформа за онлайн разрешаване на спорове са част от темите, които ще представи Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център по време на поредица практически обучения, ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [55]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре