Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

От какво се оплакват българите, когато пазаруват онлайн?

18.01.2018

При пазаруване онлайн българите срещат най-големи трудности да намерят информация за гаранциите и потребителските си права, заради срока на доставка, както и заради получаването на сгрешени или повредени стоки. Това показват данните от проучване на Евростат за нагласите на интернет-потребителите в Европейския съюз през 2017 г.

За потребителите в ЕС най-големите проблеми са свързани със скоростта на доставка и с технически сривове на сайта при поръчка или плащане. Близо 70% от тези, които са поръчвали онлайн, не са имали никакви затруднения. 

През миналата година 27% от интернет потребителите в България са купили стока онлайн, докато през 2012 г. те са били 17%. 
Средно за ЕС онлайн пазаруват 68% от хората, които имат достъп до световната мрежа. Най-много са жителите на Великобритания (86%), Швеция (84%). Европейските потребители купуват онлайн най-вече дрехи, спортни стоки, билети за пътуване, правят резервации за почивка. 

Хората, които поръчват стоки или услуги от търговци в своята страна са намалели с 4% за последните 5 години и през 2017 г. са били 87%. При трансграничните поръчки обаче се наблюдава увеличение – от 25 на 33%. Почти двойно са нараснали покупките на стоки и услуги и от други страни извън ЕС.

Ако имате проблеми при пазаруване на стоки или услуги от друга страна в ЕС, Исландия или Норвегия, не се колебайте да се обърнете за безплатна помощ и съдействие  към екипа на ЕПЦ България.

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • ЕК: социалните медии да положат повече усилия, за да спазят изцяло правилата на ЕС за защита на потребителите

    Дружествата в областта на социалните медии трябва да положат повече усилия, за да изпълнят исканията, отправени през март миналата година от Европейската комисия и органите за защита на потребителите на държавите членки, за спазване на правилата на ЕС за защита на потребителите. Това пише в прессъобщение на ...

  • ЕП забрани геоблокирането при онлайн покупките

    Европейският парламент гласува премахване на ограниченията при онлайн пазаруване от друга страна в рамките на ЕС. Така хората, които пазаруват през интернет, ще имат по-широк и по-лесен трансграничен достъп до продукти, резервации за хотели, коли под наем, продажба на билети за концерти или развлекателни паркове.

  • Десет съвета при пазаруване от онлайн платформа

    Напоследък в Европейски потребителски център България се получават все повече запитвания и жалби от потребители, които са купили продукт от т.нар. маркетплейс. Някои от тях не са получили телефона си навреме. Други искат да върнат телевизора в рамките на 14-дневния период за размисъл, защото са променили решението ...

  • Новите правила за защита на лични данни

    Европейската комисия публикува насоки, за да улесни прякото и безпроблемно прилагане на новите правила за защита на данните в целия ЕС. Промяната влиза в сила от 25 май 2018 г.

  • Италиански регулатор проверява Apple и Samsung

    Италианският регулатор за защита на конкуренцията реши да образува две отделни разследвания срещу дружествата от групата Samsung и групата Apple, опериращи в Италия. До това се стига след няколко жалби, получени от потребители, и предварителни проучвания, извършени служебно, съобщиха от регулатора.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [50]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре