Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

От какво се оплакват българите, когато пазаруват онлайн?

18.01.2018

При пазаруване онлайн българите срещат най-големи трудности да намерят информация за гаранциите и потребителските си права, заради срока на доставка, както и заради получаването на сгрешени или повредени стоки. Това показват данните от проучване на Евростат за нагласите на интернет-потребителите в Европейския съюз през 2017 г.

За потребителите в ЕС най-големите проблеми са свързани със скоростта на доставка и с технически сривове на сайта при поръчка или плащане. Близо 70% от тези, които са поръчвали онлайн, не са имали никакви затруднения. 

През миналата година 27% от интернет потребителите в България са купили стока онлайн, докато през 2012 г. те са били 17%. 
Средно за ЕС онлайн пазаруват 68% от хората, които имат достъп до световната мрежа. Най-много са жителите на Великобритания (86%), Швеция (84%). Европейските потребители купуват онлайн най-вече дрехи, спортни стоки, билети за пътуване, правят резервации за почивка. 

Хората, които поръчват стоки или услуги от търговци в своята страна са намалели с 4% за последните 5 години и през 2017 г. са били 87%. При трансграничните поръчки обаче се наблюдава увеличение – от 25 на 33%. Почти двойно са нараснали покупките на стоки и услуги и от други страни извън ЕС.

Ако имате проблеми при пазаруване на стоки или услуги от друга страна в ЕС, Исландия или Норвегия, не се колебайте да се обърнете за безплатна помощ и съдействие  към екипа на ЕПЦ България.

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • ЕК настоява Airbnb да показва крайните цени и дали мястото се предлага от частно лице

    Европейската комисия и органите за защита на потребителите от ЕС призовават платформата Airbnb да приведе общите си условия в съответствие с правилата на ЕС за защита на потребителите и да осигури прозрачност при представянето на цените.

  • ЕПЦ стартира информационна кампания

    Европейски потребителски център България, който функционира към Комисията за защита на потребителите, стартира масова информационна кампания „Вашите права“, насочена към хората, които пътуват, почиват или пазаруват в други страни от ЕС. Началото беше поставено днес, 13 юли, в Бургас.

  • Информация за фалита на Whinkel B.V.

    На 26 юни 2018 г. Ротердамският съд обяви фалита на холандския интернет магазина Whinkel B.V. Процедурата по несъстоятелност ще бъде изпълнена от адвокатската кантора DVDW (www.dvdw.nl), съобщиха колегите от ЕПЦ Нидерландия. В ЕПЦ България има получени жалби, свързани със сайта https://www.whinkel.nl Ето ...

  • Нови правила гарантират по-голяма защита при пакетните почивки

    Откривате хлебарки във Вашата хотелската стая? Виждате строеж вместо прекрасен плувен басейн? Вашият автобус или влак е закъснял и поради това сте пропуснали самолета? Вече ще можете да се възползвате от новата напълно хармонизирана европейска директива за пакетните туристически пътувания, която влиза в сила от ...

  • Обезщетение при закъснял полет и с дестинация извън ЕС

    Резервирате си самолетен полет с прекачване в страна извън Еворепейския съюз. Като резултат обаче пристигате в крайната точка със закъснение повече от 3 часа, по вина на авиокомпанията. Имате ли право на финансова компенсация, каквото е предвидена по европейското законодателство?

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [56]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре