Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

От какво се оплакват българите, когато пазаруват онлайн?

18.01.2018

При пазаруване онлайн българите срещат най-големи трудности да намерят информация за гаранциите и потребителските си права, заради срока на доставка, както и заради получаването на сгрешени или повредени стоки. Това показват данните от проучване на Евростат за нагласите на интернет-потребителите в Европейския съюз през 2017 г.

За потребителите в ЕС най-големите проблеми са свързани със скоростта на доставка и с технически сривове на сайта при поръчка или плащане. Близо 70% от тези, които са поръчвали онлайн, не са имали никакви затруднения. 

През миналата година 27% от интернет потребителите в България са купили стока онлайн, докато през 2012 г. те са били 17%. 
Средно за ЕС онлайн пазаруват 68% от хората, които имат достъп до световната мрежа. Най-много са жителите на Великобритания (86%), Швеция (84%). Европейските потребители купуват онлайн най-вече дрехи, спортни стоки, билети за пътуване, правят резервации за почивка. 

Хората, които поръчват стоки или услуги от търговци в своята страна са намалели с 4% за последните 5 години и през 2017 г. са били 87%. При трансграничните поръчки обаче се наблюдава увеличение – от 25 на 33%. Почти двойно са нараснали покупките на стоки и услуги и от други страни извън ЕС.

Ако имате проблеми при пазаруване на стоки или услуги от друга страна в ЕС, Исландия или Норвегия, не се колебайте да се обърнете за безплатна помощ и съдействие  към екипа на ЕПЦ България.

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • По-лесен онлайн достъп до тв предавания и филми

    Преговарящите от Европейската комисия, Европейския парламент и Съвета постигнаха политическо споразумение по предложеното законодателство относно авторското право върху телевизионните и радиопрограми, съобщиха от Европейската комисия в прессъобщение до медиите.

  • Дискусия за онлайн търговията със студенти от СУ

    Офисът на Европейски потребителски център стана арена на дискусия със студенти. Младежите, които са първи курс, специалност "Стопанско управление" с немски език в Стопанския факултет на СУ "Св. Климент Охридски", гостуваха на екипа ни, за да се запознаят с основните права и задължения на търговци и потребители при ...

  • Новият ECC-Net Travel App: Презареждане

    Неочаквани премеждия по време на почивката може да ви развалят настроението. Предварително резервираната кола под наем не е налична? Или хотелът е по-скъп от това, на което сте се съгласили? Заради инцидент трябва да отидете спешно на лекар? Ако всичко това се случи, докато сте в чужбина, проблемът с езика може ...

  • Над 1 милиард души са летели със самолет през 2017 година в ЕС

    Над 1,043 млрд. души са пътували със самолет през 2017 г. в Европейския съюз, което е с 7% повече в сравнение с 2016 г. Това е и с 39% ръст спрямо пасажерите през 2009 г, показват данни на Евростат.

  • Какви са новите правила за онлайн търговия

    Еnterprise Europe Network към Българската търговско-промишлена палата и Европейски потребителски център към Комисията за защита на потребителите организираха съвместно обучение на онлайн търговци на тема "Новите правила за онлайн търговия".

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [62]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре