Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Как да върнем нежеланите подаръци?

09.01.2018

Подарили ли са Ви блуза в млечно розово, което ненавиждате? Или пък сте натрупали още един миксер за годишнината от сватбата? Вижте нашите съвети как може да върнете нежелания подарък.

Правилото за 14-те дни

Какво означава това?  В рамките на 14 дни след като сте получили дадена стока, купена по интернет, имате право да я върнете обратно на търговеца.

Как? Трябва да заявите това Ваше желание изрично, като е препоръчително  да го направите чрез стандартния формуляр за отказ, който търговецът е длъжен да Ви предостави заедно с покупката или да публикува на своя сайт. Другият вариант е да напишете имейл. За предпочитане е да го направите писмено, за да имате доказателство.

След това, спазвайки указанията на търговеца, трябва да върнете стоката обратно. Ако е нещо чупливо, погрижите се да е добре опаковано. Пазете товарителницата, която Ви предава куриерът.

При какви условия? Стоките трябва да са в добър търговски вид. Дори и да сте изпробвали блузата за Ивановден, която Ви е подарила свекървата, не трябва да сте я носили, късали етикета или пускали в пералнята. Същото важи и за уредите – няма как да пуснете миялната машина с мръсни чинии, а след това да решите, че тя е много шумна и да искате да я върнете. В подобни случаи търговецът може да откаже да Ви вземе стоката.

Какви други изключения има?

  • Стоки, изработени специално за вас. Ако поискате надпис на пръстена с името на любимата, няма как да настоявате търговецът да го вземе обратно. Същото важи и за пердета, костюми или други неща, ушити по поръчка, за мебели, изработени по Ваши размери, както и за всичко останало, което сте поискали да бъде направено специално за Вас, по Ваши размери и идеи.
  • Стоки, които са били разпечатани и това води до рискове, свързани с хигиената или здравето. Търговците по правило не приемат обратно бельо, козметика, както и четки за коса, тримери или епилатори например.
  • Дигитални стоки. Ако сте си купили дискове с аудио или видеозаписи, компютърен софтуер или сте си поръчали нещо в електронен вариант и свалянето на продукта вече е започнало, нямате основание да искате да ги върнете и да си вземете парите обратно.

 

Кой плаща за куриера? Транспортните разходи за доставката трябва да си ги получите обратно заеднос цената на стоката. Разходите за самото връщане обаче трябва да поемете Вие.

 

А след това?

В срок до 14 дни от получаването на стоката и след като се увери, че тя е в „добър търговски вид“, продавачът е длъжен да Ви възстанови сумата, която сте платили за нея. В Закона за защита на потребителите е уточнено, че връщането на сумата трябва да стане по същия начин, както е било платено, освен ако потребителят и търговецът не се уговорят друго. Имайте предвид, че въпреки повсеместната практика у нас да се плаща при доставката на стоките, твърде рядко търговците връщат парите в брой, а по-скоро ги превеждат по банков път.

Ако обаче, вече сте изпълнили всички тези стъпки, и въпреки това имате проблеми, с връщането на нежеланите подаръци, то може да се обърнете за нас за помощ и съдействие.

Снимка www.pexels.com

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Нови правила за онлайн платформите

    Европейският парламент, Съветът на Европейския съюз и Европейската комисия постигнаха политическо съгласие за първите по рода си правила, с които се цели да се създаде справедлива, прозрачна и предвидима бизнес среда за предприятията и търговците при използването на онлайн платформи. Това става ясно от ...

  • Директорът на ЕПЦ с лекция за плюсовете и минусите на начините за плащане

    Директорът на ЕПЦ България Игнат Арсенов ще се включи във Финансовата академия за ученици. Инициативата е на Висшето училище по застраховане и финанси и VISA България.

  • Колко ще струва превод в евро от България за друга страна в ЕС?

    Плащанията в евро в страните в ЕС, където е приета общата европейска валута, са безплатни или с ниски такси. Хората от други страни в Общността вече ще могат да се възползват от евтини разплащания. ПРедстои депутатите от Европейския парламент да гласуват правила, според които да бъдат гарантирани по-ниски такси за ...

  • Какво да правим, ако поръчката от сайта не идва?

    Голямото пазаруване за Коледа и Нова година отдавна е отминало. В ЕПЦ обаче получаваме оплаквания от хора, които са направили поръчки онлайн преди месец или два, но стоките още не са дошли. Какво да правите в подобен случай?

  • Повече права: Нов договор за потребителите

    На 22 януари 2019 г. парламентарната комисия по вътрешен пазар подкрепи доклад за по-доброто прилагане и модернизирането на правилата на ЕС за защита на потребителите. Това е част от законодателен пакет, наречен „Нов договор за потребителите“, който предвижда промяната на четири европейски директиви. ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [63]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре