Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Как да върнем нежеланите подаръци?

09.01.2018

Подарили ли са Ви блуза в млечно розово, което ненавиждате? Или пък сте натрупали още един миксер за годишнината от сватбата? Вижте нашите съвети как може да върнете нежелания подарък.

Правилото за 14-те дни

Какво означава това?  В рамките на 14 дни след като сте получили дадена стока, купена по интернет, имате право да я върнете обратно на търговеца.

Как? Трябва да заявите това Ваше желание изрично, като е препоръчително  да го направите чрез стандартния формуляр за отказ, който търговецът е длъжен да Ви предостави заедно с покупката или да публикува на своя сайт. Другият вариант е да напишете имейл. За предпочитане е да го направите писмено, за да имате доказателство.

След това, спазвайки указанията на търговеца, трябва да върнете стоката обратно. Ако е нещо чупливо, погрижите се да е добре опаковано. Пазете товарителницата, която Ви предава куриерът.

При какви условия? Стоките трябва да са в добър търговски вид. Дори и да сте изпробвали блузата за Ивановден, която Ви е подарила свекървата, не трябва да сте я носили, късали етикета или пускали в пералнята. Същото важи и за уредите – няма как да пуснете миялната машина с мръсни чинии, а след това да решите, че тя е много шумна и да искате да я върнете. В подобни случаи търговецът може да откаже да Ви вземе стоката.

Какви други изключения има?

  • Стоки, изработени специално за вас. Ако поискате надпис на пръстена с името на любимата, няма как да настоявате търговецът да го вземе обратно. Същото важи и за пердета, костюми или други неща, ушити по поръчка, за мебели, изработени по Ваши размери, както и за всичко останало, което сте поискали да бъде направено специално за Вас, по Ваши размери и идеи.
  • Стоки, които са били разпечатани и това води до рискове, свързани с хигиената или здравето. Търговците по правило не приемат обратно бельо, козметика, както и четки за коса, тримери или епилатори например.
  • Дигитални стоки. Ако сте си купили дискове с аудио или видеозаписи, компютърен софтуер или сте си поръчали нещо в електронен вариант и свалянето на продукта вече е започнало, нямате основание да искате да ги върнете и да си вземете парите обратно.

 

Кой плаща за куриера? Транспортните разходи за доставката трябва да си ги получите обратно заеднос цената на стоката. Разходите за самото връщане обаче трябва да поемете Вие.

 

А след това?

В срок до 14 дни от получаването на стоката и след като се увери, че тя е в „добър търговски вид“, продавачът е длъжен да Ви възстанови сумата, която сте платили за нея. В Закона за защита на потребителите е уточнено, че връщането на сумата трябва да стане по същия начин, както е било платено, освен ако потребителят и търговецът не се уговорят друго. Имайте предвид, че въпреки повсеместната практика у нас да се плаща при доставката на стоките, твърде рядко търговците връщат парите в брой, а по-скоро ги превеждат по банков път.

Ако обаче, вече сте изпълнили всички тези стъпки, и въпреки това имате проблеми, с връщането на нежеланите подаръци, то може да се обърнете за нас за помощ и съдействие.

Снимка www.pexels.com

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Проучване: Трудностите при онлайн пазаруване извън ЕС

    Все повече и повече европейци пазаруват онлайн, но въпреки това тяхното доверие в пазара извън ЕС остава ниско. Ново проучване показва, че причините за това са свързани с факта, че потребителите нямат информация и срещат трудности, когато нещо се обърка при покупката им.

  • Без по-високи такси за трансграничните плащания

    Ot 13 януари 2018 г., когато потребителите извършват трансгранично плащане с кредитна или дебитна карта в рамките на ЕС, търговците и банките не могат да ги таксуват повече, отколкото ако операцията е в рамките на държавата. Това важи за покупките онлайн и на място. Правилата са регулирани в ревизираната Директива ...

  • Гише на пътника на летище София

    Последното гише на пътника за 2017 година беше на летище София. То се проведе на 19 декември на Терминал 2.

  • Бъдещи мениджъри на гости на ЕПЦ България

    Студенти от първи курс, специалност "Стопанско управление" с немски език в Стопански факултет на СУ "Св. Климент Охридски" бяха на посещение в офиса на Европейски потребителски център България. Дискусиите, свързани с потребителските права и онлайн търговията, се провеждат за пореден път в сътрудничество със ...

  • Анкета на Европейската сметна палата: Знаем ли си правата като пътници?

    Европейската сметна палата извършва одит на правата на пътниците в Европейския съюз. В рамките на одита се провежда онлайн проучване с цел да се установи какво е разбирането на гражданите за техните права при пътуване и да се събере информация относно техния личен опит.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [49]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре