Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Проверяваме правата си при закъснял самолет в безплатен калкулатор за полети

29.11.2017

Последните 10 години ни водят към все по-положително развитие в национален мащаб в областта на потребителската защита и се надявам в сътрудничество с националните институции на европейските държави да задълбочим тези тенденции, за да се гарантира на нашите граждани самочувствието на истински европейски потребители, обяви Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите на пресконференция на тема „10 години от присъединяването на Румъния и България към Европейския съюз - 10 години потребители в ЕС“. Събитието се проведе в Букурещ, Румъния и беше организирано от Европейските потребителски центрове в България и Румъния.

Всички усилия на национално и европейско ниво превръща българските граждани от сравнително консервативно настроени в качеството си на потребители в европейски граждани, осъзнаващи своите права и възможности, добави Димитър Маргаритов. Той цитира и данни, според които над 30-35% българи пазаруват онлайн и то не само от български сайтове, но и от други европейски фирми, включително и от Румъния.

Годишно в КЗП се получават 20 000-25 000 жалби на потребители, като най-много от тях – около 30% са свързани с телекомуникационните услуги, отговори на журналистически въпрос Маргаритов. И уточни, че КЗП си сътрудничи активно с неправителствените организации за защита на потребителите в България като има планове постепенно да сподели с тях и работата по жалбите на гражданите. Това означава на първата фаза тези сигнали ще се разглеждат от неправителствения сектор, а след това ще се включим и ние като контролен орган, ако е необходимо да се извърши проверка, обясни председателят на КЗП.

Присъединяването на Румъния към ЕС отвори вратите към единния европейски пазар, както осигури възможност за увеличаване на защитата на потребителите, сподели Богдан Марсел Панделика, президент на Националната агенция за защита на потребителите в Румъния. Той даде пример с промените, свързани с гарантиране правата на потребителите при самолетни или наземни пътувания, както и при пазаруване онлайн.

С ЕПЦ Румъния работим много добре, още повече, че все повече българи пазаруват от търговци в северната ни съседка, които предлагат и стоки на изгодни цени, каза Игнат Арсенов, директор на ЕПЦ България. От 2008 г. досега с колегите от Румъния сме разгледали заедно около 1400 жалби, като 84% от тях са свързани с оплаквания на българи срещу  румънски търговци, а останалите 16% – на румънци срещу български фирми,  добави той. Напоследък оплакванията срещу търговци от Румъния заемат най-голям дял от всички жалби, получавани в ЕПЦ България, допълни Арсенов. Най-често нашите сънародници се оплакват при проблеми със стоки за бита, лаптопи,  таблети и телефони.

От създаването си през 2008 г. Европейски потребителски център България е разгледал жалби и оплаквания на над 9100 българи и чужди граждани, организирал е десетки информационни кампании, изнесени приемни по летища, автогари, курорти, различни селища, провел е много лекции в училища и университети. 

Като част от мрежата на Европейските потребителски центрове ЕПЦ България участва и в разработването на различни общи  проекти. До дни ще представим на български език т.нар. калкулатор за полети. Това е сайт, където безплатно и лесно всеки пътник  сам може да провери правата си и дали има право на обезщетение при закъснял полет или загубен/забавен багаж.

В мрежата на Европейските потребителски центрове ECC-Net има 140 експерта от 30 държави – 28-те членки на ЕС, както и Исландия и Норвегия и през 2016 г. са разгледали 44 875 жалби. Работим на 24 езика, което гарантира индивидуален отговор на всеки потребител, обясни Ирина Кирицоиу, директор на ЕПЦ Румъния.

 

На нимката от ляво на дясно - Ирина Кирицоиу, директор на ЕПЦ Румъния, Богдан Марсел Панделика, президент на Националната агенция за защита на потребителите в Румъния, Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите в България и Игнат Арсенов, директор на ЕПЦ България

 

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Покупка на мобилни или интернет услуги онлайн: как ни подвеждат?

    Европейската комисия и националните органи за защита на потребителите обявиха резултатите от проучване на 207 уебсайта в целия ЕС, които предлагат стационарни или мобилни телефонни услуги, както и интернет услуги или услуги за видео и аудио стрийминг, съобщиха от ЕК в съобщение до медиите.

  • Вижте контактните форми за оплакване към авиокомпаниите в ЕС

    Понякога за потребителите е трудно да достигнат до формите за оплакване на различните авиокомпании. За да улесним търсенето и да помогнем на пътниците, които имат проблеми със закъснели полети или загубени багажи, обобщихме списъка с повечето от европейските авиопревозвачи. В случай че не получите отговор от ...

  • Единният европейски пазар на 25 години. Какви са ползите?

    Тази година Европейският съюз отбелязва 25 години от изграждането и създаването на единния пазар. Става дума за пазар без граници, който обхваща над 500 милиона души. Какви са най-важните ползи за потребителите?

  • Внимание, фалшиви сайтове!

    Европейски потребителски център предоставя информация и съдействие при проблеми, свързани с търговци извън България, но регистрирани в ЕС, Норвегия или Исландия. Ние не можем да предложим помощ при разрешаване на проблеми с покупки от е-магазини, регистрирани извън ЕС, но ви предлагаме съвети как да се предпазите ...

  • Директорът на ЕПЦ гост-лектор в цикъл лекции пред онлайн търговци

    Каква е правната регламентация при продажбите по интернет, какви са задълженията на търговците и как работи европейската платформа за онлайн разрешаване на спорове са част от темите, които ще представи Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център по време на поредица практически обучения, ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [55]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре