Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

ЕП одобри нови правила за по-голяма защита срещу онлайн измамници

15.11.2017

Правилата в целия ЕС за по-добра защита на потребителите от измами и по-бързо откриване и спиране на нелоялни търговци бяха одобрени от евродепутатите тази седмица. Националните правоприлагащи органи ще имат повече правомощия за откриване и спиране на онлайн нарушения на законите на защита на потребителите. Те ще могат и да координират по-добре действията си в рамките на ЕС, съгласно ревизирания регламент за Сътрудничество в областта на защитата на потребителите. Това съобщиха от ЕП в съобщение до медиите.
Целта на новите правила е да се предотврати възможността търговци, които нарушават изискванията, да използват пропуските в системата, като се преместят в държави членки, чиито компетентни органи не са подготвени за справяне с незаконните практики. Разследващите и правоприлагащите правомощия трябва да включват:

 - изискване на информация от регистраторите на домейни и банки с цел идентифицирането на нелоялните търговци;
 - закупуване на стоки и услуги като тестови покупки, включително под прикритие („тайно пазаруване“);
 - налагане на изричното показване на предупреждение или нареждане за премахването на цифрово съдържание, ако няма други ефективни средства за прекратяване на дадена незаконна практика
 - налагане на санкции (например - глоби)
 - информиране на потребителите как да потърсят обезщетение.

Следващи стъпки 

Законодателният текст, приет от Парламента, трябва да бъде официално приет от Съвета на ЕС. Регламентът ще започне да се прилага 2 години след датата на влизането му в сила.

Бързи факти

Примери за минали практики, които трябва да бъдат разгледани по-добре съгласно новите правила на ЕС:

  • трансгранична реклама с кратка продължителност от авиокомпания, която по-късно отменя отстъпките за билети;
  • дългосрочен абонамент, скрит зад оферта, предоставяща възможност да се спечели телефон за 1 евро;
  • онлайн търговец, който не доставя дизайнерските мебели, които твърди, че продава, и който, освен това, се мести четири пъти в продължение на три години;
  • оплаквания относно цените за наемане на автомобили, показващи, че потребителите са дискриминирани въз основа на тяхната страна на произход.
И още:
  • 37% от сайтовете за електронна търговия, резервации за пътувания, развлечения, облекло, електронни стоки и услуги за потребителски кредити са в нарушение на законодателството на ЕС за защита на потребителите.

Цялото прессъобщение може да видите тук
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [47]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре