Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Какви са задълженията на онлайн търговците?

27.09.2017

Какви са възможностите да се решават спорове с онлайн търговци, какви са добрите практики в сферата и какви са правата и задълженията при онлайн търговията? Това е темата на лекцията, която ще изнесе Атанас Начков, юрист в Европейски потребителски център България, на форума E-commerce 4.0. Събитието е организирано от сп. Enterprise и ще се проведе на 28 септември, четвъртък, в София.

Важно е да се знае, че всички онлайн търговци са задължени да сложат линк към платформата за алтернативно разрешаване на спорове на Европейската комисия (ЕК) на своя сайт. 

През първата година от съществуването на платформата бяха подадени над 24 000 жалби от потребители. Над една трета от жалбите се отнасяха до трансгранични покупки в рамките на ЕС. Повечето жалби бяха свързани с дрехи и обувки, самолетни билети и продукти на информационните и комуникационни технологии.

Лектори на  бизнес форума ще бъдат различни специалисти, свързани с разработването и обслужването на електронни магазини в България. Те ще споделят своя практически опит, както и ще очертаят най-новите тенденции в онлайн търговията.
 
  
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • ЕК: социалните медии да положат повече усилия, за да спазят изцяло правилата на ЕС за защита на потребителите

    Дружествата в областта на социалните медии трябва да положат повече усилия, за да изпълнят исканията, отправени през март миналата година от Европейската комисия и органите за защита на потребителите на държавите членки, за спазване на правилата на ЕС за защита на потребителите. Това пише в прессъобщение на ...

  • ЕП забрани геоблокирането при онлайн покупките

    Европейският парламент гласува премахване на ограниченията при онлайн пазаруване от друга страна в рамките на ЕС. Така хората, които пазаруват през интернет, ще имат по-широк и по-лесен трансграничен достъп до продукти, резервации за хотели, коли под наем, продажба на билети за концерти или развлекателни паркове.

  • Десет съвета при пазаруване от онлайн платформа

    Напоследък в Европейски потребителски център България се получават все повече запитвания и жалби от потребители, които са купили продукт от т.нар. маркетплейс. Някои от тях не са получили телефона си навреме. Други искат да върнат телевизора в рамките на 14-дневния период за размисъл, защото са променили решението ...

  • Новите правила за защита на лични данни

    Европейската комисия публикува насоки, за да улесни прякото и безпроблемно прилагане на новите правила за защита на данните в целия ЕС. Промяната влиза в сила от 25 май 2018 г.

  • Италиански регулатор проверява Apple и Samsung

    Италианският регулатор за защита на конкуренцията реши да образува две отделни разследвания срещу дружествата от групата Samsung и групата Apple, опериращи в Италия. До това се стига след няколко жалби, получени от потребители, и предварителни проучвания, извършени служебно, съобщиха от регулатора.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [50]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре