Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Все по-малко българи изключват телефона и мобилния интернет в чужбина

26.09.2017

Хората са започнали да променят навиците си и да говорят все повече по мобилния си телефон и да ползват повече интернет при пътуванията си в чужбина. Това показва проучване на Евробарометър, публикувано на 26 септември и оповестено от Европейската комисия. Благодарение на новите правила за роуминга в ЕС в сила от 15 юни 2017 г. потребителите могат да използват своите мобилни телефони, когато пътуват в друга страна от Общността, без да плащат допълнителни такси — все едно са у дома.

Според проучването делът на пътниците, които са използвали мобилни данни при роуминг толкова често, колкото в собствената си държава, се е удвоил сред хората, които са пътували след 15 юни 2017 г. (31 %) спрямо онези, които са пътували през месеците преди това (15 %). Наполовина са намалели и хората, които никога не са ползвали мобилен интернет зад граница. Като цяло - използването на мобилни телефони в чужбина се увеличава, като по-малко пътници изключват телефоните си (12 %) в сравнение с преди 15 юни (20 %). Все по-малко  от българите изключват джиесемите си, когато пътуват зад граница. Според проучването това правят около една пета от нашите сънародници, докато преди 15 юни това е било практика за една четвърт.

Според анкетата че 71 % от европейците знаят, че таксите за роуминг са премахнати, а 72 % смятат, че те или техни познати ще се възползват от това. Осведомеността за новите правила нараства до 86 % сред тези, които са пътували след 15 юни.

Андрус Ансип, заместник-председател на Комисията, отговарящ за цифровия единен пазар, заяви: „Виждаме, че хората с желание използват своите телефони като у дома, когато пътуват в ЕС, без да се страхуват от неприятна изненада при получаване на сметката. А мобилните оператори инвестират в мрежите, за да се справят с нарасналото търсене. С новите правила на ЕС в областта на далекосъобщенията ще насърчим тези инвестиции; правилата трябва да бъдат приети от Европейския парламент и държавите членки възможно най-скоро.“

Мария Габриел, комисар по въпросите на цифровата икономика и цифровото общество, допълни: „Това е конкретен пример за това как ЕС подобрява живота на европейските граждани. Роумингът като у дома функционира: потребителите го оценяват, потреблението нараства, а търсенето на мобилни услуги при пътувания в ЕС е много високо. Това е от полза и за потребителите, и за операторите.“


Цялото прессъобщение на Европейската комисия - тук
Още за отпадането на таксите за роуминг - тук 
 

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Покупка на мобилни или интернет услуги онлайн: как ни подвеждат?

    Европейската комисия и националните органи за защита на потребителите обявиха резултатите от проучване на 207 уебсайта в целия ЕС, които предлагат стационарни или мобилни телефонни услуги, както и интернет услуги или услуги за видео и аудио стрийминг, съобщиха от ЕК в съобщение до медиите.

  • Вижте контактните форми за оплакване към авиокомпаниите в ЕС

    Понякога за потребителите е трудно да достигнат до формите за оплакване на различните авиокомпании. За да улесним търсенето и да помогнем на пътниците, които имат проблеми със закъснели полети или загубени багажи, обобщихме списъка с повечето от европейските авиопревозвачи. В случай че не получите отговор от ...

  • Единният европейски пазар на 25 години. Какви са ползите?

    Тази година Европейският съюз отбелязва 25 години от изграждането и създаването на единния пазар. Става дума за пазар без граници, който обхваща над 500 милиона души. Какви са най-важните ползи за потребителите?

  • Внимание, фалшиви сайтове!

    Европейски потребителски център предоставя информация и съдействие при проблеми, свързани с търговци извън България, но регистрирани в ЕС, Норвегия или Исландия. Ние не можем да предложим помощ при разрешаване на проблеми с покупки от е-магазини, регистрирани извън ЕС, но ви предлагаме съвети как да се предпазите ...

  • Директорът на ЕПЦ гост-лектор в цикъл лекции пред онлайн търговци

    Каква е правната регламентация при продажбите по интернет, какви са задълженията на търговците и как работи европейската платформа за онлайн разрешаване на спорове са част от темите, които ще представи Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център по време на поредица практически обучения, ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [55]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре