Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Какво трябва да знаем, ако ни загубят куфара на летището?

17.08.2017

От началото на годината през летище София са преминали над 3,7 млн пътници, което е рекордe​н ръст с 42% спрямо същия период на 2016 г. Това показват данните на аерогарата в столицата. Само през юли обслужените пътници там са били над 611 000. Във време, когато въздушният транспорт се ползва все повече и от много хора, за съжаление, се случва и багажът да се забави, а куфарът да се повреди или дори – да се изгуби. Какво да правят пътниците в такива случаи?

Много е важно потребителите ​да действат бързо и спазват няколко основни правила.

Още на самото летище на гише „Рекламации на багажи“, когато багажът не пристигне или дойде повреден, трябва да се попълни т.нар. PIR – специален протокол, в който да се опише проблемът. Ако куфарът пристигне счупен, хубаво би било да му се направи и снимка, която да се пази като доказателство. Необходимо е да съхранявате цялата документация, включително билети, бордни карти, багажни етикети.

  • В срок до 7 дни трябва да се попълни и сходен формуляр на сайта на авиокомпанията. В подобни случаи пътникът може да си купи т.нар. вещи от първа необходимост, като пази касовите бележки за тях и в последствие може да поиска възстановяване на разходите от страна на авиокомпанията.
  • Когато изтекат 21 дни, а куфарът още не е пристигнал, то той се счита за загубен и трябва да се подаде нов формуляр на сайта на превозвача, с който да се поиска обезщетение за загубения багаж. Изпратете копие от билетите и багажните етикети, както и от попълнения PIR, снимки. Запазете си копие от жалбата.

Независимо дали куфарът е забавен, изгубен или повреден, максималното обезщетение е до 1200 евро. Размерът му е регламентиран в Монреалската конвенция и зависи от действителната стойност на вредата в конкретния случай. Много често се изплаща фиксирана сума на килограм липсващ багаж.

При пътуване с ценен багаж е добре да го застраховате. Освен това вещи като лаптоп, фотопарат, бижута или ключове за жилището не бива да се слагат в куфара, който ще бъде чекиран – оставете ги в ръчния си багаж, съветва Игнат Арсенов, директор на ЕПЦ България.

 

Добре е да знаете още:

-     Преди полета проверете в сайта на авиокомпанията дали има ограничения за вещите, които ще превозвате. Ако в куфара сложите вещи като таблет, което е забранено, не очаквайте да бъдете компенсирани в случай на повреда или загуба.

-     Направете снимка или видео със съдържанието на куфара.

-     Изберете си здрав куфар. Не разчитайте на това, че може да получите обезщетение, ако той е от некачествени материали и се счупи, или има стари повреди.

-     Махнете всички етикети от предишни пътувания, сложете бадж с името, адрес, имейл и телефон. Така, при необходимост, авиокомпанията ще може да се свърже с вас.​

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • От какво се оплакват българите, когато пазаруват онлайн?

    При пазаруване онлайн българите срещат най-големи трудности да намерят информация за гаранциите и потребителските си права, заради срока на доставка, както и заради получаването на сгрешени или повредени стоки. Това показват данните от проучване на Евростат за нагласите на интернет-потребителите в Европейския съюз ...

  • Проучване: Трудностите при онлайн пазаруване извън ЕС

    Все повече и повече европейци пазаруват онлайн, но въпреки това тяхното доверие в пазара извън ЕС остава ниско. Ново проучване показва, че причините за това са свързани с факта, че потребителите нямат информация и срещат трудности, когато нещо се обърка при покупката им.

  • Без по-високи такси за трансграничните плащания

    Ot 13 януари 2018 г., когато потребителите извършват трансгранично плащане с кредитна или дебитна карта в рамките на ЕС, търговците и банките не могат да ги таксуват повече, отколкото ако операцията е в рамките на държавата. Това важи за покупките онлайн и на място. Правилата са регулирани в ревизираната Директива ...

  • Как да върнем нежеланите подаръци?

    Подарили ли са Ви блуза в млечно розово, което ненавиждате? Или пък сте натрупали още един миксер за годишнината от сватбата? Вижте нашите съвети как може да върнете нежелания подарък.

  • Гише на пътника на летище София

    Последното гише на пътника за 2017 година беше на летище София. То се проведе на 19 декември на Терминал 2.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [49]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре