Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

7 неща, които трябва да знаете, когато ще почивате в чужбина

07.08.2017

Лятото е в разгара си, вероятно мнозина вече почиват или тепърва им предстои тази особено хубава част от годината. И не искат никакви проблеми да помрачат ваканцията им. Всъщност, чакането на опашка в ресторанта или овкусяването на салатата с лук по-скоро може да се квалифицират като малки неприятности, които не водят до компенсация. Когато обаче условията не отговарят на това, за което сте платили, е важно да знаете вашите права и как да ги отстоявате. Важно е и да се разграничи дали организирате сами почивката или сте се доверили за това на туроператор. Все пак има някои общи положения, които е добре да имате предвид.

1. Преди да тръгнете за почивка, проверете внимателно датата и часа за настаняване и напускане, както и всички условия, включени в резервацията.

2. Ако в хотела установите, че стаята ви няма балкон или нямате право на безплатен шезлонг, така, както е описано в офертата, която сте платили, уведомете за това вашия екскурзовод или запитайте в хотела как може да се реши проблема.

Ако не успеете да постигнете споразумение, е препоръчително освен устно, да отправите и писмена жалба. Твърде вероятно е в рамките на един ден проблемът да се реши.

3. Събирайте доказателства – направете снимки, помолете човек от съседна стая да ви бъде свидетел за условията, а ако трябва да плащате за шезлонг, въпреки че ви е било обещано да е без такса, събирайте касовите бележки.

4. Ако проблемът не се реши, може да си тръгнете и да настоявате да Ви се възстановят парите. Другият вариант е да останете, но да отправите писмена жалба до ръководството на хотела възможно най-скоро след завръщането си вкъщи. В нея може да поискате компенсация за неудобството, както и да ви се покрият вече направените разходи, които иначе сте платили предварително. Ако изчакате твърде дълго, за да подадете жалба, може да загубите възможността да поискате намаление в цената. Имайте предвид, че ако почивката ви е уредена и платена от туристическата агенция, то тя винаги носи отговорност за цялата пакетна почивка.

5. Много често, когато резервирате стая в по-малък хотел за пътуване в чужбина там няма рецепция и в резервацията изрично пише, че може да се настаните до 19/20 ч/21 ч… Обърнете внимание на този час, защото дори 5 минути по-късно може да се окажат фатални, хотелът заключен, а вие ще трябва да си търсите нов вариант за преспиване, като ще загубите и вече платената нощувка.

6. Нямате право на обезщетение, ако причината да не се изпълнят обещаните условия се дължат на вас или на т.нар. извънредни обстоятелства (бури, наводнения, земетресения).

7. При проблем първо се обърнете с жалба възможно най-скоро към организатора или хотела, или транспортната компания. Ако техният отговор не ви удовлетворява, не се колебайте да се свържете с нас за съдействие.
 
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Семинар за защита на личните данни

    Директорът на Европейски потребителски център България Игнат Арсенов представи конкретни потребителски казуси, свързани със защитата на личните данни. Това се случи на семинар за търговци на тема „Новият регламент за защита на личните данни“, който се проведе на 21 февруари 2018 г. в София.

  • ЕК: социалните медии да положат повече усилия, за да спазят изцяло правилата на ЕС за защита на потребителите

    Дружествата в областта на социалните медии трябва да положат повече усилия, за да изпълнят исканията, отправени през март миналата година от Европейската комисия и органите за защита на потребителите на държавите членки, за спазване на правилата на ЕС за защита на потребителите. Това пише в прессъобщение на ...

  • ЕП забрани геоблокирането при онлайн покупките

    Европейският парламент гласува премахване на ограниченията при онлайн пазаруване от друга страна в рамките на ЕС. Така хората, които пазаруват през интернет, ще имат по-широк и по-лесен трансграничен достъп до продукти, резервации за хотели, коли под наем, продажба на билети за концерти или развлекателни паркове.

  • Десет съвета при пазаруване от онлайн платформа

    Напоследък в Европейски потребителски център България се получават все повече запитвания и жалби от потребители, които са купили продукт от т.нар. маркетплейс. Някои от тях не са получили телефона си навреме. Други искат да върнат телевизора в рамките на 14-дневния период за размисъл, защото са променили решението ...

  • Новите правила за защита на лични данни

    Европейската комисия публикува насоки, за да улесни прякото и безпроблемно прилагане на новите правила за защита на данните в целия ЕС. Промяната влиза в сила от 25 май 2018 г.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [50]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре