Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Само 55,6% от българските потребители се оплакват, ако се сблъскват с проблеми

25.07.2017

Изданието за 2017 г. на индекса на условията за потребителите показва, че все повече потребители в ЕС пазаруват онлайн и че доверието им в електронната търговия е нараснало, по-специално що се отнася до купуването онлайн от други държави от ЕС.
Прикачени документи

Над 94% от финландците подават жалба, когато се сблъскат с проблем като потребители, докато до това прибягват едва 55,6 % от българите. Това показват резултатите от изданието за 2017 г. на индекса на условията за потребителите. В сравнение с изданието на индекса за 2015 г. потребителите са по-добре осведомени за своите права и средно 13 % от потребителите ги познават (увеличение с 3,6 процентни пункта от 2014 г. насам). 

Индексът показва, че доверието на потребителите в електронната търговия се е увеличило драстично. За десет години делът на хората в ЕС, които поръчват стоки и услуги онлайн, почти се е удвоил (от 29,7% през 2007 г. на 55% през 2017 г.). След последното издание на индекса равнищата на доверие на потребителите са нараснали с 12 процентни пункта за покупките от търговци на дребно, намиращи се в същата държава, и с 21 процентни пункта за покупки от други държави — членки на ЕС.

Въпреки постигнатия напредък индексът показва, че потребителите продължават да се сблъскват с пречки, когато поръчват стоки или услуги от други държави в ЕС. Например 13% от участниците в проучването съобщават за отказано плащане, а на 10% са им отхвърлили доставка в тяхната държава.

Повече информация може да видите  тук

 

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [43]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре