Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Само 55,6% от българските потребители се оплакват, ако се сблъскват с проблеми

25.07.2017

Изданието за 2017 г. на индекса на условията за потребителите показва, че все повече потребители в ЕС пазаруват онлайн и че доверието им в електронната търговия е нараснало, по-специално що се отнася до купуването онлайн от други държави от ЕС.
Прикачени документи

Над 94% от финландците подават жалба, когато се сблъскат с проблем като потребители, докато до това прибягват едва 55,6 % от българите. Това показват резултатите от изданието за 2017 г. на индекса на условията за потребителите. В сравнение с изданието на индекса за 2015 г. потребителите са по-добре осведомени за своите права и средно 13 % от потребителите ги познават (увеличение с 3,6 процентни пункта от 2014 г. насам). 

Индексът показва, че доверието на потребителите в електронната търговия се е увеличило драстично. За десет години делът на хората в ЕС, които поръчват стоки и услуги онлайн, почти се е удвоил (от 29,7% през 2007 г. на 55% през 2017 г.). След последното издание на индекса равнищата на доверие на потребителите са нараснали с 12 процентни пункта за покупките от търговци на дребно, намиращи се в същата държава, и с 21 процентни пункта за покупки от други държави — членки на ЕС.

Въпреки постигнатия напредък индексът показва, че потребителите продължават да се сблъскват с пречки, когато поръчват стоки или услуги от други държави в ЕС. Например 13% от участниците в проучването съобщават за отказано плащане, а на 10% са им отхвърлили доставка в тяхната държава.

Повече информация може да видите  тук

 

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Семинар за защита на личните данни

    Директорът на Европейски потребителски център България Игнат Арсенов представи конкретни потребителски казуси, свързани със защитата на личните данни. Това се случи на семинар за търговци на тема „Новият регламент за защита на личните данни“, който се проведе на 21 февруари 2018 г. в София.

  • ЕК: социалните медии да положат повече усилия, за да спазят изцяло правилата на ЕС за защита на потребителите

    Дружествата в областта на социалните медии трябва да положат повече усилия, за да изпълнят исканията, отправени през март миналата година от Европейската комисия и органите за защита на потребителите на държавите членки, за спазване на правилата на ЕС за защита на потребителите. Това пише в прессъобщение на ...

  • ЕП забрани геоблокирането при онлайн покупките

    Европейският парламент гласува премахване на ограниченията при онлайн пазаруване от друга страна в рамките на ЕС. Така хората, които пазаруват през интернет, ще имат по-широк и по-лесен трансграничен достъп до продукти, резервации за хотели, коли под наем, продажба на билети за концерти или развлекателни паркове.

  • Десет съвета при пазаруване от онлайн платформа

    Напоследък в Европейски потребителски център България се получават все повече запитвания и жалби от потребители, които са купили продукт от т.нар. маркетплейс. Някои от тях не са получили телефона си навреме. Други искат да върнат телевизора в рамките на 14-дневния период за размисъл, защото са променили решението ...

  • Новите правила за защита на лични данни

    Европейската комисия публикува насоки, за да улесни прякото и безпроблемно прилагане на новите правила за защита на данните в целия ЕС. Промяната влиза в сила от 25 май 2018 г.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [50]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре