Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Само 55,6% от българските потребители се оплакват, ако се сблъскват с проблеми

25.07.2017

Изданието за 2017 г. на индекса на условията за потребителите показва, че все повече потребители в ЕС пазаруват онлайн и че доверието им в електронната търговия е нараснало, по-специално що се отнася до купуването онлайн от други държави от ЕС.
Прикачени документи

Над 94% от финландците подават жалба, когато се сблъскат с проблем като потребители, докато до това прибягват едва 55,6 % от българите. Това показват резултатите от изданието за 2017 г. на индекса на условията за потребителите. В сравнение с изданието на индекса за 2015 г. потребителите са по-добре осведомени за своите права и средно 13 % от потребителите ги познават (увеличение с 3,6 процентни пункта от 2014 г. насам). 

Индексът показва, че доверието на потребителите в електронната търговия се е увеличило драстично. За десет години делът на хората в ЕС, които поръчват стоки и услуги онлайн, почти се е удвоил (от 29,7% през 2007 г. на 55% през 2017 г.). След последното издание на индекса равнищата на доверие на потребителите са нараснали с 12 процентни пункта за покупките от търговци на дребно, намиращи се в същата държава, и с 21 процентни пункта за покупки от други държави — членки на ЕС.

Въпреки постигнатия напредък индексът показва, че потребителите продължават да се сблъскват с пречки, когато поръчват стоки или услуги от други държави в ЕС. Например 13% от участниците в проучването съобщават за отказано плащане, а на 10% са им отхвърлили доставка в тяхната държава.

Повече информация може да видите  тук

 

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • ЕК настоява Airbnb да показва крайните цени и дали мястото се предлага от частно лице

    Европейската комисия и органите за защита на потребителите от ЕС призовават платформата Airbnb да приведе общите си условия в съответствие с правилата на ЕС за защита на потребителите и да осигури прозрачност при представянето на цените.

  • ЕПЦ стартира информационна кампания

    Европейски потребителски център България, който функционира към Комисията за защита на потребителите, стартира масова информационна кампания „Вашите права“, насочена към хората, които пътуват, почиват или пазаруват в други страни от ЕС. Началото беше поставено днес, 13 юли, в Бургас.

  • Информация за фалита на Whinkel B.V.

    На 26 юни 2018 г. Ротердамският съд обяви фалита на холандския интернет магазина Whinkel B.V. Процедурата по несъстоятелност ще бъде изпълнена от адвокатската кантора DVDW (www.dvdw.nl), съобщиха колегите от ЕПЦ Нидерландия. В ЕПЦ България има получени жалби, свързани със сайта https://www.whinkel.nl Ето ...

  • Нови правила гарантират по-голяма защита при пакетните почивки

    Откривате хлебарки във Вашата хотелската стая? Виждате строеж вместо прекрасен плувен басейн? Вашият автобус или влак е закъснял и поради това сте пропуснали самолета? Вече ще можете да се възползвате от новата напълно хармонизирана европейска директива за пакетните туристически пътувания, която влиза в сила от ...

  • Обезщетение при закъснял полет и с дестинация извън ЕС

    Резервирате си самолетен полет с прекачване в страна извън Еворепейския съюз. Като резултат обаче пристигате в крайната точка със закъснение повече от 3 часа, по вина на авиокомпанията. Имате ли право на финансова компенсация, каквото е предвидена по европейското законодателство?

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [56]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре