Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Информационна кампания на ЕПЦ за правата при пътуване и почивка

19.07.2017

„По време на лятната почивка е еднакво важно да знаем правата си, да сме с усещането, че те са защитени и че има на кого да разчитаме за съдействие, в случай че все пак възникне някакъв проблем. В още по-голяма степен това е валидно, когато сме на почивка в чужда държава или на път. Ето защо приветствам вече традиционната инициатива на функциониращия към Комисията за защита на потребителите Европейски потребителски център – България за разкриването на еднодневни приемни в някои от по-големите морски градове и курорти, по време на които туристите – български и чуждестранни, могат да научат повече за своите права, да се снабдят с информационни материали и да получат експертна консултация.” Това каза Константин Райков, член на КЗП, на брифинг в Бургас по повод старта на информационна кампания на ЕПЦ.

„За да се избегнат проблемите и неприятните преживявания при пътуване и почивки, потребителите трябва да се запознаят предварително със своите права. Защото нашите наблюдения показват, че когато хората знаят правата си и ги търсят, търговците ги спазват“, каза Игнат Арсенов, директор на ЕПЦ към КЗП. Около една четвърт от жалбите и запитванията, получени в ЕПЦ за първите 6 месеца, са свързани с транспорта – закъснели полети, забавен или загубен багаж, проблеми при пътуване с автобус или с наемането на кола. Арсенов посъветва потребителите да пазят всички касови бележки и доказателствата, свързани с тяхното пътуване или почивка. Ако има проблеми – да се обърнат към търговеца и в случай че той не им съдейства, да потърсят ЕПЦ, когато спорът е трансграничен, или КЗП, когато става въпрос за национален случай.

Райков добави, че разкритите от КЗП за летния сезон виртуални приемни за консултации и сигнали при ползването на туристически услуги и покупки в търговската мрежа могат да бъдат полезни и на чуждестранните туристи. „В случай че граждани на друга държава се свържат с наши представители чрез тези приемни, ние имаме готовност да осъществим бърза връзка с Европейския потребителски център, който съдейства за разрешаването на трансгранични спорове, т.е. казусите между търговец от дадена държава и потребител от чужда страна”, обясни той. 

Информационната кампания на Европейския потребителски център стартира в понеделник в Поморие. В рамките на инициативата през юли и август ще бъдат разкривани еднодневни щандове на възлови места в центъра или на крайбрежните алеи на морски курорти, както и гишета на пътника на летищата във Варна и Бургас. Целта е предоставянето на информационни материали и консултации на гражданите на място за техните права при почивка и при пътуване.

Събитията ще се проведат между 17.00 ч. и 20.00 ч. по следния график:

19 юли – летище Бургас

20 юли – Несебър, в началото на моста

7 август – Св. Константин и Елена, централна автобусна спирка

8 август – Варна, в началото на алеята в Морската градина, до Фестивалния център

9 август –  летище Варна

10 август – Златни пясъци, главната алея

14 август – Равда, до Общината

15 август – Автогара Юг в Бургас

16 август – Бургас, Морската градина, до Пантеона

17 август – Черноморец, главната алея


на снимката - Игнат Арсенов, директор на ЕПЦ (вдясно), и Константин Райков, член на КЗП

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • ЕК: социалните медии да положат повече усилия, за да спазят изцяло правилата на ЕС за защита на потребителите

    Дружествата в областта на социалните медии трябва да положат повече усилия, за да изпълнят исканията, отправени през март миналата година от Европейската комисия и органите за защита на потребителите на държавите членки, за спазване на правилата на ЕС за защита на потребителите. Това пише в прессъобщение на ...

  • ЕП забрани геоблокирането при онлайн покупките

    Европейският парламент гласува премахване на ограниченията при онлайн пазаруване от друга страна в рамките на ЕС. Така хората, които пазаруват през интернет, ще имат по-широк и по-лесен трансграничен достъп до продукти, резервации за хотели, коли под наем, продажба на билети за концерти или развлекателни паркове.

  • Десет съвета при пазаруване от онлайн платформа

    Напоследък в Европейски потребителски център България се получават все повече запитвания и жалби от потребители, които са купили продукт от т.нар. маркетплейс. Някои от тях не са получили телефона си навреме. Други искат да върнат телевизора в рамките на 14-дневния период за размисъл, защото са променили решението ...

  • Новите правила за защита на лични данни

    Европейската комисия публикува насоки, за да улесни прякото и безпроблемно прилагане на новите правила за защита на данните в целия ЕС. Промяната влиза в сила от 25 май 2018 г.

  • Италиански регулатор проверява Apple и Samsung

    Италианският регулатор за защита на конкуренцията реши да образува две отделни разследвания срещу дружествата от групата Samsung и групата Apple, опериращи в Италия. До това се стига след няколко жалби, получени от потребители, и предварителни проучвания, извършени служебно, съобщиха от регулатора.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [50]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре