Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Информационна кампания на ЕПЦ за правата при пътуване и почивка

19.07.2017

„По време на лятната почивка е еднакво важно да знаем правата си, да сме с усещането, че те са защитени и че има на кого да разчитаме за съдействие, в случай че все пак възникне някакъв проблем. В още по-голяма степен това е валидно, когато сме на почивка в чужда държава или на път. Ето защо приветствам вече традиционната инициатива на функциониращия към Комисията за защита на потребителите Европейски потребителски център – България за разкриването на еднодневни приемни в някои от по-големите морски градове и курорти, по време на които туристите – български и чуждестранни, могат да научат повече за своите права, да се снабдят с информационни материали и да получат експертна консултация.” Това каза Константин Райков, член на КЗП, на брифинг в Бургас по повод старта на информационна кампания на ЕПЦ.

„За да се избегнат проблемите и неприятните преживявания при пътуване и почивки, потребителите трябва да се запознаят предварително със своите права. Защото нашите наблюдения показват, че когато хората знаят правата си и ги търсят, търговците ги спазват“, каза Игнат Арсенов, директор на ЕПЦ към КЗП. Около една четвърт от жалбите и запитванията, получени в ЕПЦ за първите 6 месеца, са свързани с транспорта – закъснели полети, забавен или загубен багаж, проблеми при пътуване с автобус или с наемането на кола. Арсенов посъветва потребителите да пазят всички касови бележки и доказателствата, свързани с тяхното пътуване или почивка. Ако има проблеми – да се обърнат към търговеца и в случай че той не им съдейства, да потърсят ЕПЦ, когато спорът е трансграничен, или КЗП, когато става въпрос за национален случай.

Райков добави, че разкритите от КЗП за летния сезон виртуални приемни за консултации и сигнали при ползването на туристически услуги и покупки в търговската мрежа могат да бъдат полезни и на чуждестранните туристи. „В случай че граждани на друга държава се свържат с наши представители чрез тези приемни, ние имаме готовност да осъществим бърза връзка с Европейския потребителски център, който съдейства за разрешаването на трансгранични спорове, т.е. казусите между търговец от дадена държава и потребител от чужда страна”, обясни той. 

Информационната кампания на Европейския потребителски център стартира в понеделник в Поморие. В рамките на инициативата през юли и август ще бъдат разкривани еднодневни щандове на възлови места в центъра или на крайбрежните алеи на морски курорти, както и гишета на пътника на летищата във Варна и Бургас. Целта е предоставянето на информационни материали и консултации на гражданите на място за техните права при почивка и при пътуване.

Събитията ще се проведат между 17.00 ч. и 20.00 ч. по следния график:

19 юли – летище Бургас

20 юли – Несебър, в началото на моста

7 август – Св. Константин и Елена, централна автобусна спирка

8 август – Варна, в началото на алеята в Морската градина, до Фестивалния център

9 август –  летище Варна

10 август – Златни пясъци, главната алея

14 август – Равда, до Общината

15 август – Автогара Юг в Бургас

16 август – Бургас, Морската градина, до Пантеона

17 август – Черноморец, главната алея


на снимката - Игнат Арсенов, директор на ЕПЦ (вдясно), и Константин Райков, член на КЗП

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Еко лагер учи младежи на европейски ценности и старинни фототехники

    Председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов присъства на представянето на фотографии и мини-уеб сайтове, създадени от ученици по време на обучителен еко лагер. Мероприятието беше организирано съвместно от Центъра за развитие на човешките ресурси, Информационен център „Европа Директно” ...

  • Пресконференция

    Директорът на Европейски потребителски център България Игнат Арсенов ще се включи в пресконференцията на Комисията за защита на потребителите, която ще се проведе на 31 август, четвъртък. Събитието започва в 11 ч и ще се състои в пресклуба на БТА в София.

  • Мога ли да отменя почивката си в Барселона?

    Вижте какви са нашите съвети, ако имате планирано пътуване в района на Барселона, Испания, след терористичната атака там на 17 август.

  • Изтеглят от пазара опасни калъфи за iPhone

    Производителят MixBin Electronics предприема доброволни мерки по изтегляне от пазара на калъфи за iPhone от марката Victoria's Secret поради риск от нараняване. Информацията за кампанията постъпи в Комисията за защита на потребителите по системата за обмен на нотификации за опасни стоки на територията на ...

  • Какво трябва да знаем, ако ни загубят куфара на летището?

    От началото на годината през летище София са преминали над 3,7 млн пътници, което е рекордe​н ръст с 42% спрямо същия период на 2016 г. Това показват данните на аерогарата в столицата. Само през юли обслужените пътници там са били над 611 000. Във време, когато въздушният транспорт се ползва все повече и от много ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [43]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре