Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Eвропейската комисия глоби Google с 2,42 млрд. евро

27.06.2017

Европейската комисия глоби Google с 2,42 млрд. евро за нарушаване на антитръстовите правила на ЕС. Google е злоупотребил с господстващото си положение като машина за търсене, като е дал незаконно предимство на друг свой продукт — услуга за сравнително пазаруване.

Дружеството трябва да прекрати тази практика в срок от 90 дни. В противен случай ще му бъде наложена глоба в размер до 5% от среднодневния световен оборот на Alphabet, дружеството майка на Google, пише в прессъобщението на Европейската комисия до медиите.

Комисарят Маргрете Вестегер, която отговаря за политиката в областта на конкуренцията, заяви: Google е създателят на много иновативни продукти и услуги, променили живота ни, и това е нещо много хубаво. Стратегията, която Google избра за своята услуга за сравнително пазаруване, обаче не разчита само на това клиентите да бъдат привлечени от продукт, който е разработен по-добре от този на неговите конкуренти. Google злоупотреби със своето господстващо положение като машина за търсене, като промотира своята собствена услуга за сравнително пазаруване в резултатите от търсенията за сметка на „изблъскването“ надолу на услугите на конкурентите му.

Съгласно антитръстовите правила на ЕС действията на Google са незаконни. Google е лишил другите дружества от възможността да се конкурират въз основа на качествата на своите продукти и да разработват иновативни продукти. И което е най-важното, Google е лишил европейските потребители от истински избор на услуги и от пълноценно ползване на предимствата на иновациите.

В решението на ЕК се обобщава, че Google има господстващо положение на пазарите за общи търсения в интернет в цялото Европейско икономическо пространство, т.е. във всички 31 държави от ЕИП. По отношение на Google е установено, че от 2008 г. е имал господстващо положение при общите търсения в интернет във всички държави от ЕИП, с изключение на Чешката република, в която господстващото положение е установено от 2011 г. Тази оценка се основава на факта, че машината за търсене на Google държи много големи пазарни дялове във всички държави от ЕИП, които в болшинството от тях надхвърлят 90%.

Google е злоупотребил с господстващото си положение на пазара, като е предоставил незаконно предимство на собствената си услуга за сравнително пазаруване. Google е поставял на челно място в резултатите от търсенията своята услуга за сравнително пазаруване и същевременно е изблъсквал надолу в списъка конкурентните услуги. Задушавал е основаната на качествата конкуренция на пазарите на такива услуги, пише още в съобщението.

Цялото прессъобщение може да видите тук

 

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • ЕК: социалните медии да положат повече усилия, за да спазят изцяло правилата на ЕС за защита на потребителите

    Дружествата в областта на социалните медии трябва да положат повече усилия, за да изпълнят исканията, отправени през март миналата година от Европейската комисия и органите за защита на потребителите на държавите членки, за спазване на правилата на ЕС за защита на потребителите. Това пише в прессъобщение на ...

  • ЕП забрани геоблокирането при онлайн покупките

    Европейският парламент гласува премахване на ограниченията при онлайн пазаруване от друга страна в рамките на ЕС. Така хората, които пазаруват през интернет, ще имат по-широк и по-лесен трансграничен достъп до продукти, резервации за хотели, коли под наем, продажба на билети за концерти или развлекателни паркове.

  • Десет съвета при пазаруване от онлайн платформа

    Напоследък в Европейски потребителски център България се получават все повече запитвания и жалби от потребители, които са купили продукт от т.нар. маркетплейс. Някои от тях не са получили телефона си навреме. Други искат да върнат телевизора в рамките на 14-дневния период за размисъл, защото са променили решението ...

  • Новите правила за защита на лични данни

    Европейската комисия публикува насоки, за да улесни прякото и безпроблемно прилагане на новите правила за защита на данните в целия ЕС. Промяната влиза в сила от 25 май 2018 г.

  • Италиански регулатор проверява Apple и Samsung

    Италианският регулатор за защита на конкуренцията реши да образува две отделни разследвания срещу дружествата от групата Samsung и групата Apple, опериращи в Италия. До това се стига след няколко жалби, получени от потребители, и предварителни проучвания, извършени служебно, съобщиха от регулатора.

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [50]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре