Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Дрехи и спортни стоки: най-популярните онлайн покупки в ЕС

19.06.2017

Шест от всеки десет души, които пазаруват по интернет, са си поръчали дрехи и/или спортни стоки през 2016 г., което поставя тази категория на първо място при онлайн покупките в Европейския съюз. Другите най-често поръчвани онлайн стоки и услуги са пътуванията и резервациите за ваканции и почивки, както и предметите за дома или билети за спортни събития или забавни мероприятия. Това показва доклад на европейската статистическа централа Евростат.

Българите са лидер в ЕС при купуването на облекло и спортни стоки онлайн. Данните показват, че за 78% от хората, които пазаруват по интернет у нас, виртуалният шопинг е бил свързан именно с нова дрешка, маратонки или други спортни артикули. След това се нареждат потребителите от Великобритания и Малта (72%), а в дъното на таблицата са Словения (44%) и Италия (39%).
Жителите на Люксембург и Дания пък прибягват най-често до онлайн резервации за пътуване или почивка. Шведи и холандци предпочитат да поръчват билети за спортни събития или концерт през специализираните сайтове, а гражданите на Великобритания и на Германия най-често си пазаруват онлайн стоки за дома.
Онлайн пазаруването е разпространено сред всички възрастови групи. През 2016 г. най-много от е-купувачите в ЕС са били между 25 и 34 години (75%), следвани от тези на възраст между 35 и 44 години (69%) и от 16 до 24 години (68%). Сред по-възрастните потребители на интернет (65-74 г.), 53% са си купили стоки или услуги онлайн през последната година, показва проучването.
По-голямата част от потребителите (68%) не са имали проблеми при поръчване или купуване на стока или услуга по интернет. Останалите са имали неприятности, свързани със забавяне на доставката или техническа неизправност на сайта, който са ползвали.


Още данни може да видите тук.

Ако имате проблеми при покупка на стоки или услуги от търговец, регистриран в друга страна от ЕС, Исландия или Норвегия, може да се обърнете към ЕПЦ България.


Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Покупка на мобилни или интернет услуги онлайн: как ни подвеждат?

    Европейската комисия и националните органи за защита на потребителите обявиха резултатите от проучване на 207 уебсайта в целия ЕС, които предлагат стационарни или мобилни телефонни услуги, както и интернет услуги или услуги за видео и аудио стрийминг, съобщиха от ЕК в съобщение до медиите.

  • Вижте контактните форми за оплакване към авиокомпаниите в ЕС

    Понякога за потребителите е трудно да достигнат до формите за оплакване на различните авиокомпании. За да улесним търсенето и да помогнем на пътниците, които имат проблеми със закъснели полети или загубени багажи, обобщихме списъка с повечето от европейските авиопревозвачи. В случай че не получите отговор от ...

  • Единният европейски пазар на 25 години. Какви са ползите?

    Тази година Европейският съюз отбелязва 25 години от изграждането и създаването на единния пазар. Става дума за пазар без граници, който обхваща над 500 милиона души. Какви са най-важните ползи за потребителите?

  • Внимание, фалшиви сайтове!

    Европейски потребителски център предоставя информация и съдействие при проблеми, свързани с търговци извън България, но регистрирани в ЕС, Норвегия или Исландия. Ние не можем да предложим помощ при разрешаване на проблеми с покупки от е-магазини, регистрирани извън ЕС, но ви предлагаме съвети как да се предпазите ...

  • Директорът на ЕПЦ гост-лектор в цикъл лекции пред онлайн търговци

    Каква е правната регламентация при продажбите по интернет, какви са задълженията на търговците и как работи европейската платформа за онлайн разрешаване на спорове са част от темите, които ще представи Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център по време на поредица практически обучения, ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [55]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре