Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Кръгла маса за потребителските права в дигиталната сфера

08.06.2017

На 9 юни 2017 г. от 10,30 часа в Голямата конферентна зала на УНСС в София ще се проведе кръгла маса на тема „Правата на потребителите в дигиталната сфера”. Събитието се организира от катедра „Частноправни науки” на Юридическия факултет към УНСС, Международния правен център ILAC, катедра „Информационни технологии и комуникации” и катедра „Публична администрация”.
 
Председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов  ще представи особеностите при сключването на договори по електронен път, какво е доверието на потребителите в електронната търговия и какви са най-често срещаните заплахи в тази връзка.
Директорът на Европейски потребителски център Игнат Арсенов ще изнесе презентация за платформата за онлайн решаване на спорове, която действа в рамките на Европейския съюз. През първата година от съществуването на тази платформа бяха подадени над 24 000 жалби от потребители. Над една трета от жалбите се отнасяха до трансгранични покупки в рамките на ЕС.

Богомил Николов
от асоциация „Активни потребители“ ще говори за 
забраната за арбитражно решаване на потребителски спорове и какво губи от това потребителят. В дискусията ще се включи и проф. д-р Камелия Касабова – председател на Комисията за платежни спорове, която ще представи какви са практическите проблеми на платежните услуги.

Сред участниците в кръглата маса са още преподаватели от УНСС, представители на банковия сектор, както и на IT бранша. Предвидено е да се дискутират  и теми, свръзани със защитата на личните данни и авторското право, както и с регулацията на нежеланите търговски съобщения (спам).
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Покупка на мобилни или интернет услуги онлайн: как ни подвеждат?

    Европейската комисия и националните органи за защита на потребителите обявиха резултатите от проучване на 207 уебсайта в целия ЕС, които предлагат стационарни или мобилни телефонни услуги, както и интернет услуги или услуги за видео и аудио стрийминг, съобщиха от ЕК в съобщение до медиите.

  • Вижте контактните форми за оплакване към авиокомпаниите в ЕС

    Понякога за потребителите е трудно да достигнат до формите за оплакване на различните авиокомпании. За да улесним търсенето и да помогнем на пътниците, които имат проблеми със закъснели полети или загубени багажи, обобщихме списъка с повечето от европейските авиопревозвачи. В случай че не получите отговор от ...

  • Единният европейски пазар на 25 години. Какви са ползите?

    Тази година Европейският съюз отбелязва 25 години от изграждането и създаването на единния пазар. Става дума за пазар без граници, който обхваща над 500 милиона души. Какви са най-важните ползи за потребителите?

  • Внимание, фалшиви сайтове!

    Европейски потребителски център предоставя информация и съдействие при проблеми, свързани с търговци извън България, но регистрирани в ЕС, Норвегия или Исландия. Ние не можем да предложим помощ при разрешаване на проблеми с покупки от е-магазини, регистрирани извън ЕС, но ви предлагаме съвети как да се предпазите ...

  • Директорът на ЕПЦ гост-лектор в цикъл лекции пред онлайн търговци

    Каква е правната регламентация при продажбите по интернет, какви са задълженията на търговците и как работи европейската платформа за онлайн разрешаване на спорове са част от темите, които ще представи Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център по време на поредица практически обучения, ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [55]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре