Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

10 съвета как да избегнете купуването на фалшиви стоки от интернет

04.04.2017

Мрежата на Европейските потребителски центрове (ECC-Net) изготви доклад "Въздействието на фалшивите продукти върху правата на онлайн потребителите в Европа". Традиционно фалшификатите са насочени към сектора с по-луксозни продукти, но в последно време превземат и други области като лекарства, козметика, детски играчки, обувки или автомобилни части. Те стават и все по-лесно достъпни, благодарение на онлайн търговията.
Прикачени документи

ECC-Net съветва да не се купуват фалшиви стоки! Те могат да са вредни за здравето и безопасността и крият финансови рискове за потребителите. Освен това може да има и санкция.
Европейските потребителски центрове получават всекидневно жалби от потребители, които съзнателно или не, купуват фалшиви стоки. Какви са рисковете в тези случаи:

  • Качеството на фалшивите стоки не е гарантирано. Те могат да крият рискове за здравето. Играчки, лекарства или козметика могат да съдържат вредни съставки.
  • Митническите служби могат да намесят и да унищожат поръчката с фалшива стока. Така всъщност няма да получите нещо, за което сте си платили.
  • Към кого да се обърнете, ако вашите фалшиви стоки се развалят? Търговците, които продават фалшиви стоки не са склонни да спазват правото на двугодишна гаранция в ЕС.

10 ECC-Net съвета за това как да избегнете купуването на фалшиви стоки в интернет

  • Проверете идентичността на продавача
  • Потърсете мненията на други потребители
  • Проверете дали на сайта има знаци за доверие
  • Преценете визията на сайта като цяло
  • Проверете правата на потребителите, обявени на сайта
  • Проверете изображенията на продуктите
  • Вижте цените на стоките
  • Проверете официалния сайт на марката за оторизирани продавачи или такива, включени в черен списък
  • Плащайте по сигурен начин
  • Обърнете внимание на рециклираните продукти
Какво да правите, ако сте купили фалшиви стоки? 
  • Свържете се с продавача в писмена форма. Обяснете, че вашата поръчка е конфискувана на митницата, че не искате нова стока от същия вид, а претендирате за възстановяване на сумата.
  • Ако сте платили с кредитна карта, свържете се с вашата банка и поискайте процедура за оспорване на плащането и връщане на сумата.
  • Ако притежателят на правата предяви претенции към вас, отговорете му писмено, че вие сте си поръчали стоката за персонална употреба и оспорвате жалбата.

 
Докладът "Въздействието на фалшивите продукти върху правата на онлайн потребителите в Европа" може да видите тук

 

 

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Покупка на мобилни или интернет услуги онлайн: как ни подвеждат?

    Европейската комисия и националните органи за защита на потребителите обявиха резултатите от проучване на 207 уебсайта в целия ЕС, които предлагат стационарни или мобилни телефонни услуги, както и интернет услуги или услуги за видео и аудио стрийминг, съобщиха от ЕК в съобщение до медиите.

  • Вижте контактните форми за оплакване към авиокомпаниите в ЕС

    Понякога за потребителите е трудно да достигнат до формите за оплакване на различните авиокомпании. За да улесним търсенето и да помогнем на пътниците, които имат проблеми със закъснели полети или загубени багажи, обобщихме списъка с повечето от европейските авиопревозвачи. В случай че не получите отговор от ...

  • Единният европейски пазар на 25 години. Какви са ползите?

    Тази година Европейският съюз отбелязва 25 години от изграждането и създаването на единния пазар. Става дума за пазар без граници, който обхваща над 500 милиона души. Какви са най-важните ползи за потребителите?

  • Внимание, фалшиви сайтове!

    Европейски потребителски център предоставя информация и съдействие при проблеми, свързани с търговци извън България, но регистрирани в ЕС, Норвегия или Исландия. Ние не можем да предложим помощ при разрешаване на проблеми с покупки от е-магазини, регистрирани извън ЕС, но ви предлагаме съвети как да се предпазите ...

  • Директорът на ЕПЦ гост-лектор в цикъл лекции пред онлайн търговци

    Каква е правната регламентация при продажбите по интернет, какви са задълженията на търговците и как работи европейската платформа за онлайн разрешаване на спорове са част от темите, които ще представи Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център по време на поредица практически обучения, ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [55]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре