Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

10 съвета как да избегнете купуването на фалшиви стоки от интернет

04.04.2017

Мрежата на Европейските потребителски центрове (ECC-Net) изготви доклад "Въздействието на фалшивите продукти върху правата на онлайн потребителите в Европа". Традиционно фалшификатите са насочени към сектора с по-луксозни продукти, но в последно време превземат и други области като лекарства, козметика, детски играчки, обувки или автомобилни части. Те стават и все по-лесно достъпни, благодарение на онлайн търговията.
Прикачени документи

ECC-Net съветва да не се купуват фалшиви стоки! Те могат да са вредни за здравето и безопасността и крият финансови рискове за потребителите. Освен това може да има и санкция.
Европейските потребителски центрове получават всекидневно жалби от потребители, които съзнателно или не, купуват фалшиви стоки. Какви са рисковете в тези случаи:

  • Качеството на фалшивите стоки не е гарантирано. Те могат да крият рискове за здравето. Играчки, лекарства или козметика могат да съдържат вредни съставки.
  • Митническите служби могат да намесят и да унищожат поръчката с фалшива стока. Така всъщност няма да получите нещо, за което сте си платили.
  • Към кого да се обърнете, ако вашите фалшиви стоки се развалят? Търговците, които продават фалшиви стоки не са склонни да спазват правото на двугодишна гаранция в ЕС.

10 ECC-Net съвета за това как да избегнете купуването на фалшиви стоки в интернет

  • Проверете идентичността на продавача
  • Потърсете мненията на други потребители
  • Проверете дали на сайта има знаци за доверие
  • Преценете визията на сайта като цяло
  • Проверете правата на потребителите, обявени на сайта
  • Проверете изображенията на продуктите
  • Вижте цените на стоките
  • Проверете официалния сайт на марката за оторизирани продавачи или такива, включени в черен списък
  • Плащайте по сигурен начин
  • Обърнете внимание на рециклираните продукти
Какво да правите, ако сте купили фалшиви стоки? 
  • Свържете се с продавача в писмена форма. Обяснете, че вашата поръчка е конфискувана на митницата, че не искате нова стока от същия вид, а претендирате за възстановяване на сумата.
  • Ако сте платили с кредитна карта, свържете се с вашата банка и поискайте процедура за оспорване на плащането и връщане на сумата.
  • Ако притежателят на правата предяви претенции към вас, отговорете му писмено, че вие сте си поръчали стоката за персонална употреба и оспорвате жалбата.

 
Докладът "Въздействието на фалшивите продукти върху правата на онлайн потребителите в Европа" може да видите тук

 

 

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Проучване: Трудностите при онлайн пазаруване извън ЕС

    Все повече и повече европейци пазаруват онлайн, но въпреки това тяхното доверие в пазара извън ЕС остава ниско. Ново проучване показва, че причините за това са свързани с факта, че потребителите нямат информация и срещат трудности, когато нещо се обърка при покупката им.

  • Без по-високи такси за трансграничните плащания

    Ot 13 януари 2018 г., когато потребителите извършват трансгранично плащане с кредитна или дебитна карта в рамките на ЕС, търговците и банките не могат да ги таксуват повече, отколкото ако операцията е в рамките на държавата. Това важи за покупките онлайн и на място. Правилата са регулирани в ревизираната Директива ...

  • Как да върнем нежеланите подаръци?

    Подарили ли са Ви блуза в млечно розово, което ненавиждате? Или пък сте натрупали още един миксер за годишнината от сватбата? Вижте нашите съвети как може да върнете нежелания подарък.

  • Гише на пътника на летище София

    Последното гише на пътника за 2017 година беше на летище София. То се проведе на 19 декември на Терминал 2.

  • Бъдещи мениджъри на гости на ЕПЦ България

    Студенти от първи курс, специалност "Стопанско управление" с немски език в Стопански факултет на СУ "Св. Климент Охридски" бяха на посещение в офиса на Европейски потребителски център България. Дискусиите, свързани с потребителските права и онлайн търговията, се провеждат за пореден път в сътрудничество със ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [49]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре