Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Отменени полети на Райънер до Берлин поради стачка на летищата Шьонефелд и Тегел

17.02.2017

Ако сте сред засегнатите пътници, то е важно да знаете какви са вашите права
Вашият полет е отменен? В такъв случай правата на пътниците са определени в Регламент на ЕС, поради което са задължителни за всички държави от ЕС, Исландия и Норвегия. Тъй като Райънер е ирландска авиокомпания, то пътниците й са защитени от законодателството на ЕС. Правилата за отменени полети важат и при стачка на летище, както е в конкретния случай.
И те са:

Премаршрутиране или връщане на парите


Авиокомпанията е длъжна да предложи избор на пътниците между:
  • да изберат да пътуват с първия възможен алтернативен полет
  • да изберат да пътуват на друга удобна дата за пътника
  • да изберат да се откажат от пътуването и да получат парите си обратно
Право на грижи

В случай на отменен полет вие може да имате право на помощ от авиокомпанията - т.нар. право на грижи. То важи само, ако изберете да пътувате по-късно, а не когато се откажете от полета изобщо.
Правото на грижи включва на първо място безплатна храна и напитки, съответни на времето на забавяне, две безплатни телефонни обаждания, настаняване в хотел, ако полетът се забави с една нощ, както и транспорт от летището до хотела и обратно. 


Финансови компенсации

Ако вашият полет е отменен или закъснял, вие може да имате право на финансова компенсация съгласно Регламента на ЕС. Ако обаче отмяната или закъснението е причинено от извънредно обстоятелство, то вие няма да може да се възползвате от това си право. Случаите на стачка са приети за такова извънредно обстоятелство и поради тази причина вие няма да имате право на допълнително парично обезщетение.

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • 10 съвета как да избегнете неприятните изненади при резервиране на почивка онлайн

    Лятната ваканция все повече наближава. По този повод мрежата от Европейски потребителски центрове ECC-Net представя доклад „Резервацията на почивка онлайн: остава ли първоначалната цена и на финала?“. Все повече потребители използват интернет, за да организират своята почивка – резервацията може да стане само с ...

  • Абонаментът за онлайн услуги ще важи и в чужбина

    Гражданите на ЕС, които посещават друга страна в Общността, често губят достъпа си до онлайн съдържание като филми, телевизионни сериали, музика, игри или спортни събития, за които са платили абонамент в родната си страна.

  • Без роуминг след 15 юни. Въпроси и отговори

    След 15 юни 2017 г. отпадат таксите за роуминг. Когато използвате вашия мобилен телефон в други страни от ЕС, ще заплащате по същата тарифа като националната. Всеки съществуващ или нов договор, който включва роуминг услуги, ще се превърне в договор за "роуминг като у дома".

  • Как да се спасим от абонаментни капани?

    3,5 милиона европейци са попаднали в нежелани капани за абонамент на различни стоки и услуги през последните три години. Това показва проучване, проведено в Швеция, Норвегия, Финландия, Холандия, Белгия и Австрия. Именно в тези страни колегите от местните Европейски потребителски центрове получават и най-много ...

  • ЕПЦ съветва: Копирайте касовите си бележки и ги пазете 2 години

    Всяка стока, която се купува в рамките на Европейския съюз, има 2 години законова гаранция. Търговецът обаче може да предостави и допълнителна гаранция, която не отменя законовата и може да предоставя само по-изгодни условия от нея. Винаги копирайте касовата си бележка, когато купувате стока, защото с времето тя ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [38]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре