Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Отменени полети на Райънер до Берлин поради стачка на летищата Шьонефелд и Тегел

17.02.2017

Ако сте сред засегнатите пътници, то е важно да знаете какви са вашите права
Вашият полет е отменен? В такъв случай правата на пътниците са определени в Регламент на ЕС, поради което са задължителни за всички държави от ЕС, Исландия и Норвегия. Тъй като Райънер е ирландска авиокомпания, то пътниците й са защитени от законодателството на ЕС. Правилата за отменени полети важат и при стачка на летище, както е в конкретния случай.
И те са:

Премаршрутиране или връщане на парите


Авиокомпанията е длъжна да предложи избор на пътниците между:
  • да изберат да пътуват с първия възможен алтернативен полет
  • да изберат да пътуват на друга удобна дата за пътника
  • да изберат да се откажат от пътуването и да получат парите си обратно
Право на грижи

В случай на отменен полет вие може да имате право на помощ от авиокомпанията - т.нар. право на грижи. То важи само, ако изберете да пътувате по-късно, а не когато се откажете от полета изобщо.
Правото на грижи включва на първо място безплатна храна и напитки, съответни на времето на забавяне, две безплатни телефонни обаждания, настаняване в хотел, ако полетът се забави с една нощ, както и транспорт от летището до хотела и обратно. 


Финансови компенсации

Ако вашият полет е отменен или закъснял, вие може да имате право на финансова компенсация съгласно Регламента на ЕС. Ако обаче отмяната или закъснението е причинено от извънредно обстоятелство, то вие няма да може да се възползвате от това си право. Случаите на стачка са приети за такова извънредно обстоятелство и поради тази причина вие няма да имате право на допълнително парично обезщетение.

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Нови правила в защита на потребителите

    Европейският парламент и Съветът постигнаха политическо съгласие по предложението на Европейската комисия за подобряване на механизма за сътрудничество в целия ЕС за защита на потребителите. Тези нови правила ще въведат механизъм за бързо и по-ефективно трансгранично сътрудничество между националните ...

  • КЗП с препоръки за покупката на скейтборд и кънки

    От Комисията за защита на потребителите представиха важни препоръки към родителите, които ще избират и купуват скейтборд или кънки за децата си това лято.

  • ЕП с препоръки за онлайн платформите

    Режимът на отговорност на онлайн платформите трябва да бъде допълнително разяснен, тъй като е основен стълб на цифровата икономика на ЕС. Важно да се предприемат действия срещу разпространяването на фалшиви новини. Онлайн платформите трябва да водят борба с незаконните стоки, незаконното съдържание и нелоялните ...

  • Дрехи и спортни стоки: най-популярните онлайн покупки в ЕС

    Шест от всеки десет души, които пазаруват по интернет, са си поръчали дрехи и/или спортни стоки през 2016 г., което поставя тази категория на първо място при онлайн покупките в Европейския съюз. Другите най-често поръчвани онлайн стоки и услуги са пътуванията и резервациите за ваканции и почивки, както и ...

  • Европейският парламент предлага 5 години гаранция за големи домакински електроуреди

    За всички стоки, които се продават в ЕС, да се предоставят ръководства за поддръжка и ремонт на потребителите, да се предлагат отделни резервни части вместо цялостна конструкция, а търговците да бъдат задължени да ги предоставят на разумна цена и в рамките на минимален срок. Това са част от мерките, които са ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [40]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре