Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Какво да знаете, ако ще пътувате за ски ваканция със самолет

31.01.2017

Най-сетне дойде редът и на вашата ски ваканция. А ако ще пътувате със самолет до мечтаната дестинация, то вижте нашите съвети.

Преди да стегнете багажа и ските, обърнете внимание на резервацията си за полета. Част от авиокомпаниите имат „квота“ за ски и сноуборд, така че е добре предварително да проверите дали ще има място и за вашето оборудване. Необходимо е поне 2-3 дни преди датата на полета да заявите изрично, че ще вземете със себе си и багаж с неправилна форма. Някои от превозвачите приемат ските и обувките за един брой багаж и съответно го таксуват само веднъж, докато други имат ограничения за дължината и теглото им.

Опаковайте ските и щеките добре, а най-ценното от екипировката – обувките, може да сложите и в ръчния багаж. Така, ако сакът със ските се загуби или отиде на друго летище, то няма опасност да търсите и нови обувки, вместо да се наслаждавате на белите писти.

В случай че в куфара ви има по-скъпа спортна екипировка, то нашият съвет е да го застраховате допълнително. Според Монреалската конвенция при забавен, загубен или повреден  багаж авиокомпаниите дължат обезщетение максимум до около  1200 евро. Много важно е обаче да можете да докажете, че съответните вещи са били в куфара, както и да представите касовите бележки за тях.

Летищата са оживени места, затова предвидете достатъчно време – и на отиване, и на връщане, за да може да минете контрола на багажа и през проверката за сигурност, без да се изнервяте.


Снимка: www.pexels.com

Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Покупка на мобилни или интернет услуги онлайн: как ни подвеждат?

    Европейската комисия и националните органи за защита на потребителите обявиха резултатите от проучване на 207 уебсайта в целия ЕС, които предлагат стационарни или мобилни телефонни услуги, както и интернет услуги или услуги за видео и аудио стрийминг, съобщиха от ЕК в съобщение до медиите.

  • Вижте контактните форми за оплакване към авиокомпаниите в ЕС

    Понякога за потребителите е трудно да достигнат до формите за оплакване на различните авиокомпании. За да улесним търсенето и да помогнем на пътниците, които имат проблеми със закъснели полети или загубени багажи, обобщихме списъка с повечето от европейските авиопревозвачи. В случай че не получите отговор от ...

  • Единният европейски пазар на 25 години. Какви са ползите?

    Тази година Европейският съюз отбелязва 25 години от изграждането и създаването на единния пазар. Става дума за пазар без граници, който обхваща над 500 милиона души. Какви са най-важните ползи за потребителите?

  • Внимание, фалшиви сайтове!

    Европейски потребителски център предоставя информация и съдействие при проблеми, свързани с търговци извън България, но регистрирани в ЕС, Норвегия или Исландия. Ние не можем да предложим помощ при разрешаване на проблеми с покупки от е-магазини, регистрирани извън ЕС, но ви предлагаме съвети как да се предпазите ...

  • Директорът на ЕПЦ гост-лектор в цикъл лекции пред онлайн търговци

    Каква е правната регламентация при продажбите по интернет, какви са задълженията на търговците и как работи европейската платформа за онлайн разрешаване на спорове са част от темите, които ще представи Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център по време на поредица практически обучения, ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [55]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре