Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Четири съвета преди да поръчате подарък за Свети Валентин

30.01.2017

Най-романтичният празник наближава, а ако искате наистина да направите изненада на половинката си с хубав подарък, е добре да спазвате някои важни правила. Препоръките важат, ако ще правите онлайн поръчка за празника.

 

  1. Ако сте решили да подарите изкусително бельо на дамата на сърцето си, проверете точния размер. Причината е, че Законът за защита на потребителите не задължава търговците да приемат обратно стоки и продукти, които са свързани с личната хигиена. По същия начин не може да върнете козметика, парфюми, цветя, сладки и бонбони или дискове с музика, поръчани онлайн, както и продукт, изработен по ваш модел и указания. За останалите стоки имате срок от 14 дни, за да го направите, в случай че вашият партньор не хареса подаръка.
  2. Ако покупките, които са направени с идея да се доставят точно на Свети Валентин, не бъдат доставени навреме, то вие може да се откажете от договора и да си искате парите обратно, без да давате допълнителен срок за изпълнение на поетия ангажимент. Това трябва да стане писмено чрез имейл до търговеца.
  3. Ако искате да подарите ваучер за посещение в СПА, салон за красота, настаняване в хотел или за покупка от даден магазин, то внимателно прочетете общите условия на сайта, при които ваучерът може да се използва. Проверете срокът и условията, при които той е валиден, както и дали не се изисква предварително запазване на час за посещението. Проверете и дали в хотела има свободни места за желаните от вас дати.
  4. Ако планирате като подарък екскурзия със самолет, то е важно да знаете, че 14-дневният срок за размисъл не важи и няма как да се откажете нито от почивката, нито от пътуването, освен ако в общите условия на сайта или в тарифата на билета не е предвидена такава опция. Но дори и да има подобен вариант, има вероятност да ви се наложи да платите определена такса.

Снимка: www.pexels.com
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • 10 съвета как да избегнете неприятните изненади при резервиране на почивка онлайн

    Лятната ваканция все повече наближава. По този повод мрежата от Европейски потребителски центрове ECC-Net представя доклад „Резервацията на почивка онлайн: остава ли първоначалната цена и на финала?“. Все повече потребители използват интернет, за да организират своята почивка – резервацията може да стане само с ...

  • Абонаментът за онлайн услуги ще важи и в чужбина

    Гражданите на ЕС, които посещават друга страна в Общността, често губят достъпа си до онлайн съдържание като филми, телевизионни сериали, музика, игри или спортни събития, за които са платили абонамент в родната си страна.

  • Без роуминг след 15 юни. Въпроси и отговори

    След 15 юни 2017 г. отпадат таксите за роуминг. Когато използвате вашия мобилен телефон в други страни от ЕС, ще заплащате по същата тарифа като националната. Всеки съществуващ или нов договор, който включва роуминг услуги, ще се превърне в договор за "роуминг като у дома".

  • Как да се спасим от абонаментни капани?

    3,5 милиона европейци са попаднали в нежелани капани за абонамент на различни стоки и услуги през последните три години. Това показва проучване, проведено в Швеция, Норвегия, Финландия, Холандия, Белгия и Австрия. Именно в тези страни колегите от местните Европейски потребителски центрове получават и най-много ...

  • ЕПЦ съветва: Копирайте касовите си бележки и ги пазете 2 години

    Всяка стока, която се купува в рамките на Европейския съюз, има 2 години законова гаранция. Търговецът обаче може да предостави и допълнителна гаранция, която не отменя законовата и може да предоставя само по-изгодни условия от нея. Винаги копирайте касовата си бележка, когато купувате стока, защото с времето тя ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [38]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре