Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Четири съвета преди да поръчате подарък за Свети Валентин

30.01.2017

Най-романтичният празник наближава, а ако искате наистина да направите изненада на половинката си с хубав подарък, е добре да спазвате някои важни правила. Препоръките важат, ако ще правите онлайн поръчка за празника.

 

  1. Ако сте решили да подарите изкусително бельо на дамата на сърцето си, проверете точния размер. Причината е, че Законът за защита на потребителите не задължава търговците да приемат обратно стоки и продукти, които са свързани с личната хигиена. По същия начин не може да върнете козметика, парфюми, цветя, сладки и бонбони или дискове с музика, поръчани онлайн, както и продукт, изработен по ваш модел и указания. За останалите стоки имате срок от 14 дни, за да го направите, в случай че вашият партньор не хареса подаръка.
  2. Ако покупките, които са направени с идея да се доставят точно на Свети Валентин, не бъдат доставени навреме, то вие може да се откажете от договора и да си искате парите обратно, без да давате допълнителен срок за изпълнение на поетия ангажимент. Това трябва да стане писмено чрез имейл до търговеца.
  3. Ако искате да подарите ваучер за посещение в СПА, салон за красота, настаняване в хотел или за покупка от даден магазин, то внимателно прочетете общите условия на сайта, при които ваучерът може да се използва. Проверете срокът и условията, при които той е валиден, както и дали не се изисква предварително запазване на час за посещението. Проверете и дали в хотела има свободни места за желаните от вас дати.
  4. Ако планирате като подарък екскурзия със самолет, то е важно да знаете, че 14-дневният срок за размисъл не важи и няма как да се откажете нито от почивката, нито от пътуването, освен ако в общите условия на сайта или в тарифата на билета не е предвидена такава опция. Но дори и да има подобен вариант, има вероятност да ви се наложи да платите определена такса.

Снимка: www.pexels.com
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още новини

  • Нови правила в защита на потребителите

    Европейският парламент и Съветът постигнаха политическо съгласие по предложението на Европейската комисия за подобряване на механизма за сътрудничество в целия ЕС за защита на потребителите. Тези нови правила ще въведат механизъм за бързо и по-ефективно трансгранично сътрудничество между националните ...

  • КЗП с препоръки за покупката на скейтборд и кънки

    От Комисията за защита на потребителите представиха важни препоръки към родителите, които ще избират и купуват скейтборд или кънки за децата си това лято.

  • ЕП с препоръки за онлайн платформите

    Режимът на отговорност на онлайн платформите трябва да бъде допълнително разяснен, тъй като е основен стълб на цифровата икономика на ЕС. Важно да се предприемат действия срещу разпространяването на фалшиви новини. Онлайн платформите трябва да водят борба с незаконните стоки, незаконното съдържание и нелоялните ...

  • Дрехи и спортни стоки: най-популярните онлайн покупки в ЕС

    Шест от всеки десет души, които пазаруват по интернет, са си поръчали дрехи и/или спортни стоки през 2016 г., което поставя тази категория на първо място при онлайн покупките в Европейския съюз. Другите най-често поръчвани онлайн стоки и услуги са пътуванията и резервациите за ваканции и почивки, както и ...

  • Европейският парламент предлага 5 години гаранция за големи домакински електроуреди

    За всички стоки, които се продават в ЕС, да се предоставят ръководства за поддръжка и ремонт на потребителите, да се предлагат отделни резервни части вместо цялостна конструкция, а търговците да бъдат задължени да ги предоставят на разумна цена и в рамките на минимален срок. Това са част от мерките, които са ...

Страници:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  »  [40]

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре