Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Доклад за помирителните комисии през 2015


Помирителни производства

 

 

Образувани са 426 помирителни производства за уреждане спорове между потребители и търговци. 

 

Казусите са свързани с:

  • гаранционната отговорност;
  • правото на рекламация на стоки или услуги;
  • неравноправни клаузи в договори;
  • други търговски практики.

 

Постигнато е споразумение между страните в 69 от случаите. Често се наблюдава и доброволно решаване на спора преди провеждането на самото помирително заседание.

Поради неявяване на търговеца 272 от образуваните помирителни производства са прекратени.

 

 

Помирителна комисия за платежни спорове

През годината са приключени 63 помирителни производства за нарушение на законодателството за платежните услуги и платежните системи. Със спогодба са приключили 12 помирителни производства, а в 10 от случаите чрез посредничеството на помирителната комисия е постигнато доброволно уреждане на спора между страните в хода на водената кореспонденция.

Прикачени документи
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още полезни материали

  • Къде в ЕС зимните гуми са задължителни?

    Къде в ЕС зимните гуми са задължителни? Тръгвате на ски в Австрия? Или замисляте романтичен уикенд в Хърватия? Преди да се отправите на път, е важно да подготвите добре колата си за зимата. Вижте къде в Европейския съюз зимните гуми са задължителни. Проверете дали в страната, където отивате, може да се ползват гуми с шипове. Повече информация може да ...

  • Абонаментните капани в Европа

    Абонаментните капани в Европа Проучване сред потребителите в шест държави (Белгия, Австрия, Швеция, Финландия, Холандия и Норвегия) представя как хората се отнасят към т.нар. абонаментни капани. Според изследването няма съществена разлика в това как реагират жителите на различните страни. Повечето жертви на подобни практики са се свързали с ...

  • Резервацията на почивка онлайн: остава ли първоначалната цена и на финала?

    Резервацията на почивка онлайн: остава ли първоначалната цена и на финала? През 2015 г. мрежата от Европейски потребителски центрове ECC-Net е получила над 93 694 запитвания от потребители в целия Европейски съюз, Исландия и Норвегия. Все повече и повече хора използват интернет, за да организират ваканцията си – резервацията може да се случи само онлайн само с един клик. През 2015 г. 19% ...

  • 3,5 млн. европейци в капана на нежелани абонаменти

    3,5 млн. европейци в капана на нежелани абонаменти Над 3,5 милиона европейци са попаднали в нежелани капани за абонамент на различни стоки и услуги през последните три години. Това показва проучване, проведено в Швеция, Норвегия, Финландия, Холандия, Белгия и Австрия. Именно в тези страни колегите от местните Европейски потребителски центрове получават и най-много ...

  • Въздействието на фалшивите продукти върху правата на онлайн потребителите в Европа

    Въздействието на фалшивите продукти върху правата на онлайн потребителите в Европа Мрежата на Европейските потребителски центрове (ECC-Net) изготви доклад "Въздействието на фалшивите продукти върху правата на онлайн потребителите в Европа". Традиционно фалшификатите са насочени към сектора с по-луксозни продукти, но в последно време превземат и други области като лекарства, козметика, детски ...

Страници:  1  2  3  4  »  

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре