Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Регламент № 524/2013 за ОРС за потребители


Когато потребителите имат проблем с търговец по отношение на закупен продукт или услуга, те могат да решат спора си извън съда чрез процедура за алтернативно разрешаване на спорове или онлайн решаване на спорове (АРС / ОРС).

Като тези процедури са алтернатива на разрешаването на спорове от съда, то те се наричат алтернативно разрешаване на спорове (АРС). Когато те се извършват онлайн, те се наричат Online разрешаване на спорове (ОРС).

Решаването на спорове чрез АРС / ОРС, като цяло, е по-лесно, по-бързо и по-евтино, отколкото решаването на спорове от съда.

В Европейския съюз, процедурите за АРС / ОРС могат да имат различна форма и те могат да имат различни имена напр арбитраж, медиация, омбудсман, помирителни комисии, бордове за подаване на жалби.

На 21 май 2013 г., европейският законодател прие ново законодателство за алтернативно решаване на спорове, а именно Директива за АРС за потребители -РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 524/2013 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 21 май 2013 година относно онлайн решаване на потребителски спорове и за изменение на Регламент (ЕО) № 2006/2004 и Директива 2009/22/ЕО.
Прикачени документи
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още полезни материали

Страници:  1  2  »  

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре