Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Резервацията на почивка онлайн: остава ли първоначалната цена и на финала?


През 2015 г. мрежата от Европейски потребителски центрове ECC-Net е получила над 93 694 запитвания от потребители в целия Европейски съюз, Исландия и Норвегия. Все повече и повече хора използват интернет, за да организират ваканцията си – резервацията може да се случи само онлайн само с един клик. През 2015 г. 19% от запитванията и жалбите, получени в ЕПЦ, са свързани с ваканциите и почивките. Заради това ECC-Net реши да проведе разследване дали цената на полетите, хотелите, наема на кола, както и всички други услуги, свързани с почивката на човек, посочена в началото на резервационния процес е същата като цената, която финално е била платена от потребителя.

Това проучване се състои от задълбочен преглед на 539 потребителски жалби, получени в ECC-Net, 237 симулирани резервации, както и 513 отговора от потребители в специално онлайн проучване. Резултатите показват, че ценовите разлики между резервацията и крайното плащане съществуват и са най-често срещани при пътуванията със самолет. В повечето от тези случаи причина за увеличението на цените са такси за управление, такси за кредитни карти или за чекиране. Проучването сред потребителите показа, че все още има много клиенти, които не се оплакват, ако крайната цена за полет, хотел или кола под наем не съответства на посочената първоначално, защото не знаят къде да го направят. По тази причина ECC-Net реши да повиши информираността на потребителите и търговците, като публикува списък с препоръки.

Пълният доклад може да видите в прикачения файл

Прикачени документи
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още полезни материали

  • Годишен отчет 2017

    Годишен отчет 2017 Европейски потребителски център България става все по-популярен и разпознаваем сред българските потребители.

  • Доклад за дейността на помирителните комисии 2017 година

    Доклад за дейността на помирителните комисии 2017 година Работа на помирителните комисии   През 2017 г. в Комисията за защита на потребителите са постъпили общо 508 заявления от потребители за оказване на съдействие за разрешаване на възникнали спорове между тях и търговци чрез действащите към комисията общи и секторни помирителни комисии.   Общи помирителни ...

  • Индекс за развитие на пазарите 2018

    Индекс за развитие на пазарите 2018 15 октомври 2018 Европейската комисия публикува индекс за развитие на пазарите на дребно от 2018 г., с който се следи как потребителите от ЕС оценяват функционирането на 40 сектора на стоки и услуги. Според доклада услугите по предоставяне на интернет и мобилните телефонни услуги са все още най-проблематичните за ...

  • Годишен отчет 2016

    Годишен отчет 2016 Годишен отчет ЕПЦ 2016 година

  • Проучване за процедурата за алтернативно решаване на спорове

    Проучване за процедурата за алтернативно решаване на спорове Мрежата от Европейски потребителски центрове направи кратко проучване, свързано с процедурата за алтернативно решаване на спорове. То беше проведено и обобщено от колегите от ЕПЦ Полша. В голяма част от ЕПЦ не е необходимо официално пълномощно от страна на потребителя, когато случаят се прехвърля от нашата мрежа ...

Страници:  1  2  3  4  5  »  

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре