Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Невидимите граници все още ли ограничават потребителите от достъп до услуги в ЕС?


Потребителите в ЕС все още са изправени пред необоснована дискриминация на основата на националност или място на живеене при пазаруване онлайн. Това показва доклад на мрежата на Европейските потребителски центрове (ECC-Net), озаглавен „Невидимите граници все още ли ограничават потребителите от достъп до услуги в ЕС?“. Документът представлява анализ на случаи на различно третиране на клиенти в цяла Европа, което е в противоречие с Директивата за услугите, където е забранено допускането на дискриминация на базата на националност или местоживеене. 

Доклад на мрежата на европейските потребителски центрове ECC-Net установи, че потребителите продължават да се сблъскват с ограничения и редовно получават отказ да им се достави дадена стока или тя е на по-висока цена като причината е в тяхната националност или място на пребиваване. Оплакванията показват, че някои търговци са създали изкуствени бариери и мотивите за ограниченията, които се прилагат, често са неоснователни. Най-много такива оплаквания има от страна на потребители от Австрия, Италия и Ирландия.

*Целият доклад може да видите на английски език в прикачения файл.

Прикачени документи
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още полезни материали

  • Въздействието на фалшивите продукти върху правата на онлайн потребителите в Европа

    Въздействието на фалшивите продукти върху правата на онлайн потребителите в Европа Мрежата на Европейските потребителски центрове (ECC-Net) изготви доклад "Въздействието на фалшивите продукти върху правата на онлайн потребителите в Европа". Традиционно фалшификатите са насочени към сектора с по-луксозни продукти, но в последно време превземат и други области като лекарства, козметика, детски ...

  • Отчет на ЕПЦ 2015

    Отчет на ЕПЦ 2015 Отчет на ЕПЦ за извършените дейности през 2015 година.

  • Доклад за помирителните комисии през 2015

    Доклад за помирителните комисии през 2015 Помирителни производства     Образувани са 426 помирителни производства за уреждане спорове между потребители и търговци.    Казусите са свързани с: гаранционната отговорност; правото на рекламация на стоки или услуги; неравноправни клаузи в договори; други търговски практики.   Постигнато е ...

  • Доклад за купуването на коли зад граница

    Доклад за купуването на коли зад граница Информацията в доклада е обобщена на базата на практиката на Европейските потребителски центрове и консултациите, дадени от тях, от януари 2014 г. до края на юли 2015 г.  Една от основните пречки пред трансграничните покупки на автомобили, установени в хода на съвместния проект, е достъпът до информация, защото тя ...

  • Доклад за Помирителните комисии към КЗП за 2014 година

    Доклад за Помирителните комисии към КЗП за 2014 година       ПОМИРИТЕЛНИ ПРОИЗВОДСТВА   Съгласно чл.182, ал.1 от ЗЗП помирителните комисии съдействат за разрешаването на спорове между потребители и търговци, включително и във връзка с гаранционната отговорност, правото на рекламация на стоки и услуги и неравноправните клаузи в договори, с търговските практики и ...

Страници:  1  2  3  »  

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре