Европейски потребителски център България

размер на шрифта: A A A

Невидимите граници все още ли ограничават потребителите от достъп до услуги в ЕС?


Потребителите в ЕС все още са изправени пред необоснована дискриминация на основата на националност или място на живеене при пазаруване онлайн. Това показва доклад на мрежата на Европейските потребителски центрове (ECC-Net), озаглавен „Невидимите граници все още ли ограничават потребителите от достъп до услуги в ЕС?“. Документът представлява анализ на случаи на различно третиране на клиенти в цяла Европа, което е в противоречие с Директивата за услугите, където е забранено допускането на дискриминация на базата на националност или местоживеене. 

Доклад на мрежата на европейските потребителски центрове ECC-Net установи, че потребителите продължават да се сблъскват с ограничения и редовно получават отказ да им се достави дадена стока или тя е на по-висока цена като причината е в тяхната националност или място на пребиваване. Оплакванията показват, че някои търговци са създали изкуствени бариери и мотивите за ограниченията, които се прилагат, често са неоснователни. Най-много такива оплаквания има от страна на потребители от Австрия, Италия и Ирландия.

*Целият доклад може да видите на английски език в прикачения файл.

Прикачени документи
Беше ли полезна информацията?
Остави коментар


Още полезни материали

  • Къде в ЕС зимните гуми са задължителни?

    Къде в ЕС зимните гуми са задължителни? Тръгвате на ски в Австрия? Или замисляте романтичен уикенд в Хърватия? Преди да се отправите на път, е важно да подготвите добре колата си за зимата. Вижте къде в Европейския съюз зимните гуми са задължителни. Проверете дали в страната, където отивате, може да се ползват гуми с шипове. Повече информация може да ...

  • Абонаментните капани в Европа

    Абонаментните капани в Европа Проучване сред потребителите в шест държави (Белгия, Австрия, Швеция, Финландия, Холандия и Норвегия) представя как хората се отнасят към т.нар. абонаментни капани. Според изследването няма съществена разлика в това как реагират жителите на различните страни. Повечето жертви на подобни практики са се свързали с ...

  • Резервацията на почивка онлайн: остава ли първоначалната цена и на финала?

    Резервацията на почивка онлайн: остава ли първоначалната цена и на финала? През 2015 г. мрежата от Европейски потребителски центрове ECC-Net е получила над 93 694 запитвания от потребители в целия Европейски съюз, Исландия и Норвегия. Все повече и повече хора използват интернет, за да организират ваканцията си – резервацията може да се случи само онлайн само с един клик. През 2015 г. 19% ...

  • 3,5 млн. европейци в капана на нежелани абонаменти

    3,5 млн. европейци в капана на нежелани абонаменти Над 3,5 милиона европейци са попаднали в нежелани капани за абонамент на различни стоки и услуги през последните три години. Това показва проучване, проведено в Швеция, Норвегия, Финландия, Холандия, Белгия и Австрия. Именно в тези страни колегите от местните Европейски потребителски центрове получават и най-много ...

  • Въздействието на фалшивите продукти върху правата на онлайн потребителите в Европа

    Въздействието на фалшивите продукти върху правата на онлайн потребителите в Европа Мрежата на Европейските потребителски центрове (ECC-Net) изготви доклад "Въздействието на фалшивите продукти върху правата на онлайн потребителите в Европа". Традиционно фалшификатите са насочени към сектора с по-луксозни продукти, но в последно време превземат и други области като лекарства, козметика, детски ...

Страници:  1  2  3  4  »  

Следете ни във Facebook Следете ни във Facebook
Нагоре